رئیس امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشگاه فردوسی بیش از 143 شهید دانشجو در دوران دفاع مقدس تقدیم کشور کرده است.

دانشگاه فردوسی 143 شهید دانشجو تقدیم کشور کرده است

به گزارش قدس آنلاین، حسین افخمی روحانی در نشست "شرح بی‌نهایت، نقش دانشگاهیان در دفاع مقدس"  که در محل باشگاه مفاخر و پیشکسوتان دانشگاه فردوسی برگزار شد، بیان کرد: حوزه دفاع مقدس واقعا گنج بسیار پرارزشی است و اعتقاد ما این است که شهدا طبق گفته قرآن کریم زنده هستند. دانشگاه سرمایه عظیمی از شهدای دانشجو دارد و بیش از ۱۴۳ شهید دانشجو از دانشگاه فردوسی داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: سرمایه‌ای است که اگر از آن بهره نبریم واقعا خسران خواهیم دید و هر روزی که از این سرمایه استفاده نمی‌کنیم تغییری در اوضاع ما رخ نخواهد داد. موضوع ایثار در برهه‌های زمانی خود متفاوت است و اکنون متاسفانه در ذهن جوانان پمپاژ می‌شود که متاسفانه از یک مقطعی دیگر به بعد به دنبال زندگی در خارج از کشور باشید، چرا که در خارج از کشور زندگی راحت‌تری خواهید داشت.

رئیس امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: من از دانشجویان خود می‌پرسم، زمانی دانشجویان این دانشگاه برای مبارزه با مشکل آن روز روانه جبهه شدند، اکنون وظیفه ما برای حل مشکلات متعدد کشور چیست؟ ایثارگری در دوران مختلف متفاوت است.

افخمی خاطرنشان کرد:دفاع مقدس ناب‌ترین فرهنگ ایثار را در جامعه تزریق کند. این فرهنگ می‌تواند از سوی اساتید ما به جامعه دانشگاهی تزریق شود. الان مشاهده می‌شود که تلاش‌هایی در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس شده و جلودار آن نیز رهبر انقلاب هستند.

وی افزود: مثلا نقش دانشجویان دانشگاه فردوسی در دی‌ماه سال ۵۹ تکرار نشدنی است. چهار شهید در هویزه افتخار آفریدند و نبرد تن با تانک را پدید آوردند. تاریخ مفصل است. اگر در هر دانشگاه دیگری بود بسیار بیشتر از اکنون به آن می‌پرداختند. ما سعی کردیم که بیشتر به این مسئله بپردازیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.