معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: اروپایی‌ها عددی نیستند که بخواهند درباره موشک‌های ایران حرف بزنند. آنها اصلا چه کاره هستند که بخواهند از این غلط‌ها کنند.

 دشمن بسیاری از مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی را اصلا نمی‌داند و نمی‌شناسد/اروپایی‌ها عددی نیستند که بخواهند درباره موشک‌های ایران حرف بزنند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، سردار فدوی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ادعاهای رئیس جمهور آمریکا درباره تحولات در خلیج فارس، گفت: آنچه مسلم است آمریکایی‌ها باید از منطقه غرب آسیا بروند و زودتر از همه باید از خلیج‌فارس بروند. نشانه این موضوع هم این است که آمریکایی‌ها مودب‌تر و حرف‌گوش‌کن‌تر شده‌اند.

وی افزود: آنها عدم تقابل جدید میان ایران و آمریکا را تغییر رفتار ایران عنوان کرده‌اند، این یک وارونه‌نمایی است؛ این اتفاق به این دلیل است که آمریکایی‌ها حرف‌گوش‌کن‌تر شده‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه تصریح کرد: قبلا هم در برخی موارد، چون آمریکایی‌ها کمتر حرف گوش می‌کردند، تقابل پیش می‌آمد و ما برخی از آنها را دستگیر کردیم در صورتی که  اگر آمریکایی‌ها طبق قوانینی که درباره آب‌های بین‌المللی وجود دارد عمل کنند خب! طبیعتا ما هم کاری با آنها نداریم.

سردار فدوی در پاسخ به این سوال که اگر آمریکایی‌ها رفتارهای پیشین را تکرار کنند آیا بازهم با آنها برخورد خواهد شد؟ گفت: حتما اینطور است؛ چه آمریکایی‌ها، چه انگلیسی‌ها و چه هر کشور دیگری اگر طبق قانون مشخص چه در حوزه بین‌الملل و چه قوانینی که ما در داخل کشور تصویب کرده‌ایم، عمل کنند خب! طبیعتا اتفاقی نمی‌افتد اما اگر طبق این روال عمل نکرده و خارج از قاعده پیش بروند حتما با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی درباره چرایی بیان اینگونه اظهارات از سوی رئیس‌جمهور آمریکا نیز گفت: شما رسانه‌های خود آمریکا را هم اگر ببینید مشخص است راجع به ترامپ چه چیزی می‌گویند. رسانه‌های آمریکایی به صورت روزانه درباره اظهارات بی‌مبنای ترامپ حرف می‌زنند؛ حتی در مستندی که اخیرا مایکل مور درباره این شخص ساخته، صراحتا می‌گوید ترامپ اینقدر احمق و بیشعور است که احتمال دارد آخرین رئیس‌جمهور آمریکا باشد و بعد از او آمریکا دچار فروپاشی شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه در ادامه گفت‌وگو با «وطن‌امروز» در پاسخ به سوالی درباره حمله موشکی سپاه به مواضع گروه تروریستی حزب دموکرات و روند پیشرفت موشکی کشور گفت: همه عملیات‌های سپاه علیه تروریست‌ها قدرتمند و بجا بوده است؛ چه عملیات‌های زمینی که زمان شهید حاج احمد کاظمی انجام می‌شد و چه عملیات‌های موشکی که اخیر علیه مواضع تروریست‌ها انجام شده است. قدرت عظیمی که امروز انقلاب اسلامی پیدا کرده است به همین اتاق جلسات تروریست‌ها محدود نمی‌شود، در کل منطقه هر دشمنی که بخواهد شرارت کند در هر اتاق جلسه‌ای که نشسته باشد می‌داند که ممکن است مورد هدف موشک‌های سپاه قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: امروز موشک به مولفه قدرت جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است. البته این از مولفه‌هایی است که دشمن می‌شناسد؛ دشمن، بسیاری از مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی را اصلا نمی‌داند و نمی‌شناسد.

فرمانده سابق نیروی دریای سپاه درباره تمرکز ویژه اروپایی‌ها روی توان موشکی ایران نیز گفت: تلاش و اقدامات اروپایی‌ها علیه توان موشکی ما کاملا مذبوحانه است. اروپایی‌ها عددی نیستند که بخواهند درباره موشک‌های ایران حرف بزنند. آنها اصلا چه کاره هستند که بخواهند از این غلط‌ها کنند.

سردار فدوی افزود: اروپایی‌ها دنباله‌رو بی‌اختیار آمریکا هستند و اساسا خیلی مهم نیستند؛ کسانی که کاملا پیرو آمریکا هستند طبیعتا هیچ هویت مستقلی ندارند که ما بخواهیم راجع آنها صحبت کنیم. کل اروپایی‌ها زیرمجموعه آمریکا هستند برخلاف برخی حرف‌هایی که زده می‌شود، اروپایی‌ها نشان داده‌اند هم به لحاظ اعتقادات و هم در عمل هیچ‌گاه خارج از چارچوب آمریکا عمل نکردند.

وی به پشت‌پرده برخی رفتارها و مواضع اروپایی‌ها اشاره کرد و گفت: اروپایی‌ها یکسری حرف‌های هماهنگ‌شده با آمریکایی‌ها می‌زنند تا برخی ساده‌لوح‌ها را در داخل کشور امیدوار کنند که برای انجام برخی کارها زمان وجود دارد.

سردار فدوی ادامه داد: اروپا و آمریکا در یک سیستم قرار دارند و وقتی به صورت سیستمی کار می‌کنند این طبیعی است که کوچک‌تر از بزرگ‌تر تبعیت کند؛ کل اتحادیه اروپایی نسبت به آمریکا در یک توان بسیار کمی قرار دارند و راجع منافع خودشان هم نمی‌توانند صحبت کنند و اگر به همین مباحث اخیر اقتصادی میان اروپا و آمریکا نگاه کنید خب! مشخص است که برنده آمریکایی‌ها هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه درباره اثرگذاری برخورد سپاه با ملوان‌های آمریکایی نیز گفت: آن برخورد قطعا بازدارنده بود، شما به حرف‌های آمریکایی‌ها که مراجعه کنید می‌بینید که آنها خودشان می‌گویند باید در مقابل ایران یک توان بازدارنده ایجاد کنند. این حرف را ما نمی‌گوییم، بلکه وزیر دفاع آمریکا که جایگاهی کلیدی است می‌گوید که طبیعتا خیلی معنا دارد؛ در سیستم سیاسی و نظامی دنیا این عبارت‌ها معنی و مفهوم مشخص دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.