مدیر شبکه بهداشت و درمان طرقبه و شاندیز در این خصوص که زباله‌های بیمارستانی در حصار گلستان طرقبه، بازی با سلامت مردم است؛ از بررسی برای کشف سرنخ هایی درراستای یافتن افراد مجرم و مرکز درمانی خاطی این موضوع خبر داد.

دفع زباله‌های بیمارستانی در کوه‌های حصار گلستان طرقبه
به گزارش قدس آنلاین ، در پی انتشار تصاویری نگران‌کننده از رهاسازی هزاران سرنگ آلوده و زباله‌های بیمارستانی در یکی از بکرترین مسیرهای حصار گلستان در نزدیکی معدن سیلیس مایان بود که ما را از خطری قریب‌الوقوع که اگر از آن پیشگیری نشود، به تهدیدی جدی برای سلامت جان ساکنان و رهگذران آن منطقه و بهداشت اکوسیستم طبیعت آن منطقه تبدیل می‌شود، از همین رو به‌خاطر اهمیت موضوع خبرنگار فارس در طرقبه شاندیز پیگیر این موضوع از طریق مراجع ‌ذی‌ربط در این شهرستان شد.

در طی تماس‌هایی که با فرید رضا صحی‌زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان طرقبه و شاندیز گرفته شد، از وی درباره چگونگی این ماجرا جویا شدیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان طرقبه و شاندیز گفت: بعد از گزارش این موضوع ما به‌خاطر اهمیت ماجرا فوری پیگیر موضوع شدیم و در حال حاضر با کمک کارشناسان قوه قضائیه در حال بررسی و پیدا کردن سرنخ‌هایی برای یافتن افراد مجرم و مرکز درمانی خاطی هستیم.

صحی‌زاده بیان کرد: کاغذهای مندرسی در داخل زباله‌ها یافت شده که ما از طریق بررسی آنها عاملین این مسئله را پیدا کنیم. 

وی اظهار کرد: متاسفانه ما شاهد تکرار این خطا در اراضی اطراف روستای چاهشک نیز بوده‌ایم که عده‌ای افراد سودجو و خطا کار نسبت به‌رهاسازی زباله‌های بیمارستانی در اراضی این روستا اقدام کرده‌اند. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان طرقبه تاکید کرد: ما پیگیر هر دو اتفاق هستیم و تا رسیدن به‌عاملین ارتکاب این خطا، مسئله را پیگیری می‌کنیم. 

صحی‌زاده اضافه کرد: طی مدت 3 تا 4 روز آینده امیدوار هستیم به‌عوامل این ماجرا پی ببریم و اطلاعات لازم در این خصوص را در اختیار اصحاب رسانه قرار می‌دهیم.

در ادامه برای بررسی بیشتر این ماجرا با محمد قربانی بخشدار طرقبه گفت‌وگویی انجام دادیم و وی گفت: شامگاه سه‌شنبه گذشته، عده‌ای از افراد سودجو و خطا کار اقدام به‌رهاسازی زباله‌ها و هزاران سرنگ بیمارستانی در طبیعت منطقه کرده‌اند که متاسفانه چون شب بوده است کسی از سکنه و اهالی روستا نتوانسته این افراد را شناسایی کند. 

بخشدار طرقبه بیان کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد، طبق دستور مدیر شبکه بهداشت و درمان منطقه نسبت به‌جمع‌آوری و پاک‌سازی آن منطقه از سرنگ‌ها و زباله‌های رهاسازی شده و امحای آنها به‌طریق استاندارد اقدام شده است. 

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.