در راستای حذف سلطه دلار از بازارهای جهانی بانک‌های روسیه سرمایه‌های دلاری خود را تبدیل به یورو می‌کنند، بانک مرکزی این کشور اعلام کرد که تنها در ماه جولای ۲.۱ میلیارد دلار به بانک این کشور تزریق شده است.

بانک‌های روسیه به جای دلار از یورو استفاده خواهند کرد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، تحریم‌های آمریکا بانک‌های روسیه را تحریک کرده تا سرمایه‌های دلاری خود را کاهش داده و به جای آن از یورو استفاده کنند.

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد، بانک‌های روسیه ۲.۱ میلیارد یورو در ماه جولای پول نقد یورو آورده‌اند که بیشترین میزان از سال ۲۰۱۴ تاکنون محسوب می‌شود.

«آندری کلپاچ» معاون بانک VEB روسیه اعلام کرد تهدید تحریم‌های جدید آمریکا بانک‌های روسیه را بر آن داشته تا به جای دلار از یورو در این کشور استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در گام نخست بانک‌های روسیه یوروی بیشتری را به بانک‌هایشان آوردند و گام ساده و نهایی آنها این است که پرداخت‌های خود را از دلار به یورو تغییر می‌دهند.

معاون بانک VEB روسیه گفت: امیدوارم که آمریکا در محاسبات خود تجدید نظر کند. 

گرایش جامعه جهانی برای حذف سلطه دلار شدت بیشتری گرفته و کشورهای جهان با انجام پیمان‌های دو جانبه و چند جانبه تلاش می‌کنند تا ارزهای ملی خود را جایگزین دلار کنند. آنها معتقدند هژمونی دلار باید در جهان پایان پذیرد. طی سال‌های گذشته و پس از جنگ جهانی دوم آرام آرام سلطه دلار در بازار جهانی شدت بیشتری یافته و اکنون اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

یکی از گزینه‌های حذف دلار از مبادلات جهانی استفاده از ارزهای مجازی است که کارشناسان جهان روی آن کار می‌کنند برخی کشورها این نوع ارزها را پذیرفته‌اند و برخی هم در مسیر رفع موانع و اشکالات سر راه اجرای آن هستند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.