مدیر امور بین الملل دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) گفت: ۴۰۰ دانشجو از پنج کشور در این دانشگاه تحصیل می کنند که ۳۰ نفر از این تعداد زن هستند.

۴۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه امام رضا (ع) تحصیل می کنند

به گزارش قدس آنلاین، جواد روشندل افزود: این دانشجویان از کشورهای افغانستان، عراق، سوریه، پاکستان و مصر هستند و در هشت رشته تحصیل می کنند.

وی مهندسی نرم افزار کامپیوتر، مهندسی پزشکی، حسابداری، مدیریت، کتابداری، علم اطلاعات، آموزش زبان انگلیسی و مترجمی زبان انگلیسی را از رشته های دانشگاه امام رضا (ع) در حوزه بین الملل برشمرد.

روشندل اظهار داشت: دانشجویان غیر ایرانی ممتاز و نیازمند در دانشگاه امام رضا (ع) بورسیه می شوند و از پرداخت شهریه معاف هستند.

وی گفت: پارسال ۴۰ نفر از دانشجویان افغانستانی و پنج نفر از دانشجویان عراقی پس از مصاحبه های فرهنگی و علمی و کسب شرایط لازم از بورسیه این دانشگاه استفاده کردند.

مدیر امور بین الملل دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) افزود: هنوز آمار دانشجویان غیرایرانی که در سال جدید تحصیلی ثبت نام کرده اند، قطعی نشده و امسال در انتظار جذب دانشجویانی از کشورهای چین و نیجریه نیز هستیم.

وی اظهار داشت: رشته مدیریت اماکن متبرکه این دانشگاه یکی از رشته های پرطرفدار در بین دانشجویان غیرایرانی است که ایجاد این رشته از سیاست های آستان قدس رضوی نیز می باشد.

وی گفت: آستان قدس رضوی همچنین برای این دانشجویان و خانواده های آنان کلاس های آموزش زبان فارسی و عقیدتی در حرم مطهر رضوی برگزار می کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.