شهردار تهران از برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی در مرزهای ایران و عراق و شهر کربلا خبر داد و گفت: مراسم اربعین را همانند سال‌های گذشته برگزار می‌کنیم.

افشانی: مانند سال‌های گذشته در برگزاری مراسم اربعین حسینی مشارکت خواهیم داشت

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سیدمحمدعلی افشانی شهردار تهران با اشاره به اینکه مدیریت شهری امسال نیز همانند سنوات گذشته در برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی مشارکت خواهد داشت، گفت: تلاش خواهیم کرد امسال نیز این مراسم همانند سال‌های گذشته باشکوه برگزار شود.

وی تصریح کرد: در این زمینه شورای شهر تهران نیز تاکید بر  فراهم کردن شرایط حضور زائران در مراسم اربعین حسینی دارد و در این زمینه بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران نیز درباره برنامه ریزی شورای شهر تهران در برگزار مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: در این خصوص هر ساله ستادی در وزارت کشور در بحث اربعین تشکیل می‌شود و شهرداری نیز در این ستاد عضویت دارد و در واقع یکی از وظایف این ستاد به عهده شهرداری است که از جمله می‌توان به ارائه خدمات حوزه شهری، رفت و روب اشاره کرد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: هر ساله در بودجه شهرداری تهران برای برگزاری مراسم اربعین منابعی در نظر می‌گیریم که با توجه به مسائل ارزی و ریالی که امسال صورت گرفته این بودجه کافی نیست که این موضوع در کمیسیون‌ها مورد بحث قرار گرفته است و ما در تلاشیم که منابع برگزاری مراسم اربعین را در صورت امکان افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در ستاد اربعین که در وزارت کشور تشکیل می‌شود 16 خدمت و وظیفه مشخص و معین شده است، گفت: یکی از این وظایف همان‌طور که گفته شد ارائه خدمات به زائران در بحث خدمات شهری است که این موضوع به عهده شهرداری است که امیدواریم امسال نیز طبق سنوات گذشته در این حوزه پرتلاش ظاهر شود.

هاشمی رفسنجانی  در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری تهران امسال با توجه به حواشی پیش‌آمده  در شهر کربلا خدمت رسانی می‌کند یا خیر گفت: بنده از حواشی پیش آمده در عراق مطلع نیستم البته اخباری را شنیده‌ام اما باید تاکید کنم که مراسم اربعین یک حرکت سیاسی و عبادی است و شهرداری عنایت ویژه‌ای به این موضوع داشته و دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.