آمارهای وزارت اقتصاد ژاپن نشان می‌دهد که میزان وارات نفت خام این کشور از ایران در ماه آگوست نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۶۵ درصدی واردات نفت ژاپن از ایران در ماه آگوست

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین،  واردات نفت خام ژاپن از ایران در ماه آگوست در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۵ درصد افزایش یافته و پنجمین ماه متوالی است که نسبت به ماه قبل از آن افزایش داشته است. 

این گزارش افزود؛ این مساله نشان دهنده این است که پالایشگاههای ژاپنی تلاش می‌کنند قبل از آغاز تحریمهای نفتی آمریکا علیه ایران در ماه نوامبر تا جایی که ممکن است از ایران نفت وارد کنند.

براساس این گزارش، طبق آمارهای وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن، در ماه آگوست، ژاپن روزانه ۱۷۷۴۷۵ بشکه و طی یک ماه محموعا ۳.۳۹ میلیون بشکه نفت خام از ایران خریده است. 

در ادامه این گزارش آمده است،با توجه به نیاز ژاپن به نفت ایران، پالایشگاههای این کشور از مقامات دولتی این کشور خواسته‌اند تا از آمریکابرای ادامه واردات از ایران معافیت تحریمی دریافت کنند. 

دولت آمریکا در ماه ادریبهشت به بهانه‌های واهی از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ که در سال ۲۰۱۵ امضا شده بود به صورت یکجانبه و غیرقانونی خارج شد و تحریمهایی که در چارچوب این توافق به حالت تعلیق در آمده بودند را طی دو مرحله بازگرداند. 

مرحله دوم این تحریم که شامل اعمال دوباره تحریمهای نفتی است قرار است از نیمه ماه نوامبر اجرایی شود.

ترامپ کشورهای خریدار نفت ایران را تحت فشار قرار داده است تا خرید نفت از ایران را کاهش دهند و به مرور آن را به صفر برسانند.

این درحالیست که بیژن زنگنه همواره تاکید کرده است که ایران مشتریهای لازم برای ادامه فروش نفت بعد از اجرایی شدن تحریمها را در اختیار دارد.

منبع: فارس 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.