یزد -هادی زارع گفت: گوشت مرغ فرآوری شده را تنها از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایید.

گوشت مرغ فرآوری شده از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دامپزشکی استان یزد، هادی زارع   رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان یزد با بیان اینکه گوشت مرغ فرآوری شده را تنها از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایید اظهارداشت : کارشناسان دامپزشکی به منظور اطمینان از حفظ سلامت شهروندان همواره به مردم توصیه می کنند که کلیه فراورده های خام دامی را تنها از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند.

وی افزود : یکی از این اقلام پرمصرف که توسط خانواده ها به خصوص در ایام تعطیلات آخر هفته خریداری و مصرف می شود گوشت مرغ فرآوری شده به صورت جوجه کباب زعفرانی شده آماده طبخ ، شنیتسل و .... می باشد که در صورت رعایت نشدن اصول فنی و بهداشتی در تهیه آن می تواند  سلامت مصرف کنندگان را به مخاطره بیندازد .

زارع با اشاره به ماده ۳۱ قانون تعزیرات حکومتی در زمینه فراوری انواع گوشت یادآور شد: هر گونه قطعه بندی، بی استخوان کردن، فیله کردن، شنیتسل، جوجه کباب و زعفرانی کردن گوشت خارج از ضوابط سازمان دامپزشکی کشور ممنوع و تنها در صورت اخذ مجوزهای لازم از دامپزشکی مجاز است .

و یتصریح کرد: برهمین اساس فرآوری گوشت مرغ نیز تنها در مراکز بسته بندی دارای پروانه بهداشتی بهره برداری از دامپزشکی که زیر نظر مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی مشغول فعالیت باشند قانونی و بلامانع بوده و این در حالی است که با وجود نظارت های صورت گرفته در برخی موارد شاهد عرضه گوشت مرغ فراوری شده غیر مجاز توسط برخی افراد سودجو و متخلف هستیم .

این مسئول درخصوص مشخصات گوشت مرغ فرآوری شده غیرمجاز و خطرات مصرف آن گفت: این محصولات فاقد بسته بندی بهداشتی و برچسب مشخصات بوده و در نتیجه هیچگونه اطلاعاتی ازقبیل نحوه تولید، شرایط نگهداری، تاریخ تولید وانقضاء آن در دسترس نیست علاوه برآن به دلیل عدم نظارت فنی ، امکان وجود انواع افزودنی های غیر مجاز خوراکی مانند رنگ های صنعتی در این محصولات وجود دارد .

زارع خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه این محصول در واحدهای بسته بندی زیر نظر دامپزشکان تولید می شود ، در صورت تمایل به خرید محصولات آماده و صنعتی ، هنگام خرید به شرایط بسته بندی و برچسب مشخصات معتبر  و تاریخ محصول دقت کنند.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.