خراسان شمالی-طبق سرشماری نفوس و مسکن سال۱۳۹۵، جمعیت استان خراسان شمالی بیش از ۸۶۳ هزار نفر است که از این تعداد ۷۳ هزار نفر سالمند هستند.

۴۰۰ سالمند در مراکز بهزیستی خراسان شمالی نگهداری می‌شوند

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی به مناسبت روز جهانی سالمند، در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، گفت: در این استان ۷۳ هزار سالمند زندگی می کنند که از این تعداد سه هزار نفر تحت پوشش این اداره کل هستند.

سارا براتی افزود: سالمندان تحت پوشش این اداره کل، دارای مشکلاتی از قبیل اختلال شنوایی، بینایی، جسمی و حرکتی و... هستند.

وی با بیان اینکه برای نگه داری ازسالمندان تحت پوشش، چهار مرکزروزانه و پنج مرکزشبانه روزی در خراسان شمالی دایر است اظهارکرد: ۲ مرکز روزانه و ۲ مرکز شبانه روزی در مرکز استان، ۲ مرکز روزانه  و یک مرکز شبانه روزی در شهرستان اسفراین و یک مرکز شبانه روزی در شهرستان شیروان و یک مرکز شبانه روزی در شهرستان  مانه و سملقان به این اقشار از جامعه خدمات ارائه می دهند.

براتی گفت: اکنون ۲۵۰ سالمند در مراکز روزانه و ۱۵۰ سالمند در مراکز شبانه روزی در خراسان شمالی نگهداری می شوند.

وی ظرفیت هر یک از مراکز روزانه و شبانه روزی در استان را ۵۰ نفر عنوان کرد و افزود: تنها یک مرکز روزانه در بجنورد ۱۰۰ نفر ظرفیت دارد.

براتی در خصوص خدمات ارائه شده توسط اداره کل بهزیستی به این افراد اظهارکرد: این اداره کل، در بخش های مختلف شامل بهداشتی، رفاهی، توانبخشی، پزشکی خدمات ارائه می شود.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی به طرح ویزیت در منزل اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح برای سالمندانی است که تمایلی به نگه داری در مراکز را ندارند، در این طرح اعضای تیم هر یک ماه، کمک های توانبخشی، پرستاری، مراقبتی، آموزش خانواده و... در منزل به فرد سالمند ارائه می دهند.

انتهای پیام
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.