مشاور شهردار مشهد در امور شهروندان معلول و ناتوان جسمی گفت: اولین گام ما آموزش زبان اشاره به کارمندان شهرداری است که با استقبال بسیار عالی روبه‌رو شده است.

کارمندان شهرداری «زبان اشاره» را یاد می‌گیرند
 
به گزارش قدس آنلاین ، فرشته تنهایی در مراسم هفته جهانی ناشنوایان در تالار شهر مشهد در خصوص دغدغه‌های ناشنوایان اظهار کرد: ما در کنار راه خود دوستان زیادی داریم؛ از جمله سازمان بهزیستی و سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی. در حال حاضر، حدود ۶ ماه است که شهرداری کنار ماست و من نماینده شما ناشنوایان در شورای شهر هستم.
وی افزود: ناشنوایان مظلوم‌ترین افراد دارای معلولیت هستند. من و همه کسانی که در شهرداری هستیم تمام تلاش خود را می‌کنیم‌تا بتوانیم برابرسازی فرصت‌ها را برای همه فراهم سازیم  که این فرصت‌ها شامل حمل‌ونقل، آموزش، فرهنگ، ورزش و... می‌شود.
مشاور شهردار در امور شهروندان معلول بیان کرد: ما در همه زمینه‌ها برنامه داریم و این برنامه‌ها زمانی تحقق پیدا می‌کند که همه ما با هم و در کنار هم باشیم و با هم‌افزایی، این چرخ‌ را، با سرعت بیش‌تری بچرخانیم تا بهترین اتفاقات را برای معلولان رقم بزنیم. هدف اصلی شهرداری احترام به شأن و آزادی افراد دارای معلولیت است تا آن‌ها بتوانند مانند بقیه شهروندان از حقوق خود برخوردار شوند.
تنهایی افزود: من از شما تقاضا دارم که در جلسات ماهیانه با عنوان جلسات هم‌اندیشی مدیران شهری با تشکل‌های غیردولتی، افراد دارای معلولیت شرکت نمایند تا از نظرات و خواسته‌های آن‌ها بهره‌مند شویم.
وی ادامه داد: ما در اولین گام خود، آموزش زبان اشاره را به کارمندان شهرداری داشته‌ایم که از امروز ثبت‌نام آن آغاز شده و با استقبال خوبی روبه‌رو شده تا در این راستا بتوانیم زبان اشاره را گسترش بدهیم تا در مواقعی که ناشنوایان به مراکزی مثل شهرداری مراجعه می‌کنند، مشکلی برای برقراری ارتباط پیدا نکنند و ‌مشکل آن‌ها هم مانند بقیه افراد، به‌راحتی حل شود. شهردار شهر مشهد از زمان بدو ورودشان به شهرداری، ما را در اولویت خود گذاشتند و حل مشکلات ما از دغدغه‌های اصلی‌شان بوده است.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.