رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان رضوی گفت: هیچ کدام از هتلداران خراسانی آمادگی برای افزایش نرخ ندارند.

هتلهای مشهد گران نشده و نخواهدشد/۶۵درصدزائران مشهد دراماکن غیرمجاز ساکن میشوند

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: هر ساله در ایام تابستان و نوروز خیلی از افراد بخشی از فکرشان سفر به یکی از شهرهای دیدنی ایران است تا فارغ از کار و تحصیل از طبیعت بهاری شهرهای خوش آب و هوا استفاده کنند. ولی قطعا باید هزینه‌ای که امسال برای سفر کنار می‌گذارند از سال قبل متفاوت‌تر باشد. در این میان شهر مقدس مشهد یکی از آن شهرهایی است که تقریبا در همه سال مسافر دارد و زیارت و استفاده از اماکن تفریحی و دیدنی این شهر مقدس در همه فصول سال مخاطب دارد.

این درحالی است که به نظر می رسد با وضعیت اقتصادی پیش آمده سفر به مشهد هم برای خیلی از هموطنانمان سخت شده است. طبق گفته رییس جامعه هتلداران ایران هرساله باید بر اساس میزان تورم به نرخ کرایه هتل‌ها اضافه شود و معمولا هم این میزان بین ۲۰تا۳۰درصد خواهد بود ولی آیا با وجود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم درسال جاری این کار شدنی است؟ و آیا افزایش قیمت هتلها منجر به کاهش شدید مسافران ودرنهایت کاهش درآمد انها منجر نخواهدشد؟

در این خصوص محمد قانعی رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان رضوی گفت: ما امسال هیچ افزایش قیمتی نداشته‌ایم و همه همکاران ما با همان نرخ‌های سال گذشته به مشتریان خود ارائه خدمات میدهند، ضمن اینکه حتی برخی از همکاران ما نه تنها به دنبال افزایش نرخ نیستند که در صدد هستند که از همان قیمت سال گذشته هم کم کنند و بیشتر نرخ هایی که در حال حاضر وجود دارد تشریفاتی است و تخفیفات زیادی را برای مراجعه کنندگان و مهمانانشان قائل میشوند و با نرخ‌های خیلی پایینی خدمات ارایه میشود.

قانعی افزود: ممکن است این افزایش قیمت در سطح کشور انجام شود ولی ما در مشهد هیچ افزایش قیمتی نداشته و نخواهیم داشت و حتی به دنبال راه کاری برای جذب گردشگر و زائر بیشتر در مشهد هستیم. هر چند متاسفانه در مشهد رقابت منفی در این خصوص وجود دارد و این افزایش نرخ هم هیچ توجیحی ندارد و هیچ کدام از هتلداران خراسانی آمادگی و تقاضایی برای افزایش نرخ ندارند و حتی معتقدند که این افزایش نرخ می تواند به ضررشان تمام شود.

رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان رضوی ادامه داد: مشهد در شش ماهه گذشته میزبان حدود ۱۶میلیون گردشگر و زائر بوده است که چیزی حدود ۲میلیون تن از اینها از زائران عرب حوزه خلیج فارس و کشور عراق بوده اند. ولی در خصوص میزان ورود زائران و گردشگران در نیمه دوم سال هیچ پیش بینی و چشم اندازی نداریم چون شرایط سفر برای خیلی از هموطنان متفاوت شده است وطی دو ماه پیش رویمان که مهر و آبان است کلا سفر به مشهد کاهش پیدا می کند هر چند تصور می کنم و البته امیدوارم که بعد از این زمان وضعیت به شکل بهتری رقم بخورد.

وی در خصوص آمار زائرانی که از هتل ها درشش ماهه اول سال استفاده کرده اند گفت: متاسفانه کمتر از ۳۵در صد از زائران و مسافران از فضای هتلها و هتل آپارتمان ها استفاده کرده اند و بقیه در فضاهای غیر مجاز اسکان داشته اند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.