رئیس اتحادیه صنف طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: در شرایطی که نرخ سکه افزایش و خرید و فروش آن رونق یافته نمونه سکه های بهار آزادی با ضرب غیربانکی در بازار این شهر دیده شده اند.

کلاهبردای از شهروندان مشهدی با عرضه سکه های غیربانکی

به گزارش قدس آنلاین ، محمدباقر معبودی نژاد روز دوشنبه ضرب سکه بهار آزادی را در انحصار قانونی بانک مرکزی و ضرب توسط افراد غیر را جرم اعلام و بیان کرد: ظرف ماههای اخیر نوسان نرخ ارز منجر به افزایش قیمت سکه بهار آزادی و ایجاد حباب یک میلیون تومانی در قیمت هر سکه شد لذا عده ای به تولید سکه هایی با ضرب غیربانکی گرایش پیدا کرده اند.

وی ادامه داد: خریداران به دلیل شباهت زیاد بین سکه بانکی و غیربانکی قادر به تشخیص اصلی از غیراصلی نیستند لذا هنگام فروش سکه غیراصلی دچار مشکل خواهند شد.
رئیس اتحادیه صنف طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: کسانی که قصد خرید سکه دارند باید حتما سکه بهار آزادی را از واحدهای صنفی دارای پروانه معتبر خریداری کنند.
وی در ادامه همچنین اظهار داشت: از ابتدای هفته جاری پس از اعلام حمایت اروپا از برجام نرخ سکه و طلا در بازار مشهد رو به کاهش چشمگیری نهاده بطوری که نرخ هر گرم طلا به 485 هزار تومان و نرخ هر سکه کامل بهار آزادی به پنج میلیون تومان رسیده است. نرخ سکه تقریبا رو به تعادل است و حباب آن از یک میلیون تومان به 300 هزار تومان رسیده است.
رئیس اتحادیه صنف طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: بازار طلای مشهد همچنان دچار رکود است و خرید و فروش طلا در آن انجام نمی شود. از ابتدای امسال تاکنون حدود 100 واحد صنفی طلافروشی در این شهر پروانه کسب خود را باطل کرده اند.
160 کارگاه طلا سازی و یکهزار و 380 طلا و جواهر فروشی دارای جواز کسب در مشهد فعالیت دارد.

منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.