همدان - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از راه اندازی اورژانش دندانپزشکی در بیمارستان فرشچیان به صورت شبانه برای بیماران اضطراری راه اندازی شده است.

راه اندازی اورژانس دندانپزشکی در همدان
 به گزارش قدس آنلاین ، دکتر محمدرضا عبادیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان در جمع خبرنگاران، افزود: خوشبختانه مرکز دندانپزشکی در بیمارستان شهید آیت الله بهاری در آینده ای نزدیک راه اندازی می شود که به صورت شبانه روزی به مردم خدمت رسانی خواهد کرد. 
وی ادامه داد: حوزه درمان در شهرستان ها نیز پیشرفت خوبی داشته است به طوری که در هر یک شهرستان‌ها، افزون بر ۵۰ پزشک متخصص مشغول به کار هستند. 
عبادیان از افزایش تخت های درمانی در تمامی بیمارستان‌ها در آینده‌ی نزدیک خبر داد و گفت: در چندسال اخیر حدود ۷۰۰ تخت به بیمارستان های استان اضافه کردیم از جمله بیمارستان شهرستان اسدآباد که ۶۴ تخت درمانی به آن تعلق گرفت و سایر بیمارستان ها نیز، هر یک حدود ۳۰ تخت تعلق گرفته است. 
وی در رابطه با تجهیزات درمانی و پزشکی در بیمارستان ها تصریح کرد: بیمارستان های سطح شهر در چند سال اخیر به تجهیزات پیشرفته پزشکی مجهز شده و این موضوع بیانگر انقلابی است که حوزه درمانی استان را دچار تغییر و تحول و پیشرفت کرده است. 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه استان همدان یکی از استان‌های پیشرو درزمینه طب سنتی است، اظهار کرد: طب سنتی یکی از راه های درمان سنتی است که باید قدمت و کارآیی آن حفظ شود که خوشبختانه استان در این زمینه فعالیت خوبی داشته و افرادی که به این حرفه علاقه دارند می توانتد در دانشگاه علوم پزشکی مشغول به تحصیل این رشته شوند. 
عبادیان ادامه داد:حدود ۸۰ آزمایشگاه در بیمارستان های دولتی و ۴۰ آزمایشگاه در بیمارستان های خصوصی راه اندازی و به روز رسانی شده و آماده خدمت رسانی به مردم هستند. 
وی در رابطه با اقدامات غیرقانونی مراکز درمانی در چند سال اخیر بیان داشت: در سال ۹۲ دو مرکز درمانی پلمپ و یک مورد به محکومیت ختم شد و در سال ۹۶ بالغ بر ۵۰ مرکز درمانی را پلمپ و در دستور کار قرار دادیم که علت مهم ‌پلمپ این مراکز اقدام غیرمجاز آن ها به درمان بیماران بوده است. 
عبادیان بااشاره به ضرورت انتقال فوری موارد سکته های مغزی و قلبی به نزدیک‌ترین مرکز درمانی، ادامه داد: افرادی که دچار سکته فلبی و مغزی می شوند باید بلافاصله به اولین مرکز درمانی منتقل شوند چرا که انتقال سریع آن ها به مراکز می تواند از مرگ این افراد جلوگیری کند 
وی ادامه داد: از مادران آینده استان میخواهم که زایمان طبیعی را جایگزین زایمان سزارین که روشی خطرناک است کنند تا سلامت خود و کودکشان حفظ شود. 
وی با بیان اینکه در خدمات بیمه ای، حوزه درمان با مشکل جدی مواجه شده است، گفت: حوزه درمانی در تامین دارو و تجهیزات به علت کمبود اعتبار به مشکل برخورده است و این موضوع می تواند خبری نگران کننده در زمینه بیمه های درمانی باشد. 
منبع ایسنا
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.