گیلان- منوچهر پارسافر گفت: ورود قارچ به غذاهای گیلانی رو به افزایش است.

افزایش استفاده از قارچ در خوراک گیلانیان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ،منوچهر پارسافر مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه تولید قارچ در گیلان هر ساله افزایش می‌یابد، گفت : در حال حاضر ظرفیت تولید این محصول در استان ۲هزار و ۸۶۰ تن است که توسط ۱۲ واحد صنعتی و ۱۰۱واحد اشتغال خانگی تولید می‌شوند.

وی با بیان اینکه هر واحد صنعتی ۵تا ۶دوره قارچ تولید می‌کند، ادامه داد: قارچ دکمه‌ای که بیشترین نوع قارچ تولیدی گیلان است در طول ۶۰روز به بهره‌برداری می‌رسد.

پارسافر  تصریح‌ کرد: با توجه به فواید مصرف قارچ برای سلامتی و قیمت مناسب این محصول، مصرف این ماده غذایی نیز رو به افزایش است و جای خود را در بسیاری از کنسروها و غذاهای گیلانی باز کرده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: قارچ تولید شده در گیلان علاوه بر بازارهای استان در بازار استانهای همجوار نیز به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی اغلب قارچ تولیدی را به صوت بسته‌بندی به فروش می‌رسانند، تاکید کرد: مردم حتما از قارچ‌های بهداشتی با برندهای معتبر استفاده کنند.

پارسافر در خصوص قیمت فروش این محصول گفت: نیروی کار، مواد اولیه، بستر کشت و قیمت حامل‌های انرژی بر نوسانات قیمت قارچ تاثیر می‌گذارد اما به طور معمول قیمت این محصول در بازارها همواره منطقی بوده است.

وی تصریح‌ کرد: شهرستانهای املش، رشت، انزلی و  آستارا از مهمترین شهرستانهای تولیدکننده قارچ محسوب می‌شوند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه برای افزایش تولید قارچ در گیلان برنامه ریزی های مختلفی انجام شده است، افزود: هم اکنون یک واحد صنعتی با ظرفیت تولید ۶۶۵تن در رشت و دو واحد صد تنی و ۲۰۰تنی در دیگر شهستانهای گیلان در حال احداث هستند که به زودی به بهره برداری می‌رسند و با بهره برداری از آنها به ظرفیت تولید قارچ گیلان اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه افزایش تولید قارچ منجر به افزایش اشتغال در استان نیز خواهد شد، خاطرنشان‌کرد: با بهره برداری از هر واحد صنعتی به طور معمول ۲۸تا ۳۰نفر مشغول به کار خواهند شد. 

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.