رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد گفت:حل شدن بخشی از مشکلات کامیون داران باعث افت قیمتی گوجه فرنگی و سیب زمینی شده است.

قیمت سیب زمینی و گوجه فرنگی همچنان سیر نزولی خواهد داشت

 حیدر ساکن برجی  در گفتگو با خبرنگار  قدس آنلاین از روند نزولی قیمت سیب زمینی و گوجه خبر داد و گفت: خشکسالی های متوالی چند سال اخیر و کمبود منابع آبی کشاورزی بالاخره اثرات محسوس خود را طی سال جاری گذاشت و تولید محصولات باغی و زراعی را به شدت کاهش داد و همین امر و یکسری عوامل دیگر همه و همه دست به دست هم دادند و باعث شد که برای چند روزی شوک قیمتی بخصوص به بازارهای سیب زمینی و گوجه وارد شود .

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد افزود: در حال حاضر به خاطر حل شدن بخشی از مشکلات کامیون داران باعث شده این موضوع بر روی کرایه ها اثر بگذارد و چون الان از همراهی و همکاری برخی از کامیون دارها بهره مند شده ایم به همین علت تعداد ورودی بار به بازار زیاد شده است و همین عامل باعث افت قیمتی سیب زمینی و گوجه شده است.

ساکن برجی افزود:  با توجه به دستور العمل جدید دولت به گمرک، صادرات این اقلام ممنوع اعلام شده تا بازار به آرامش قیمت و عرضه برسد هر چند ممنوعیت صادرات می تواند التیام بخش موقت بازار باشد. و طبق پیش بینی های ما اگر اتفاق خاصی مانند بالا رفتن مجدد دلار نیفتد از آن جایی که مناطق دیگری از کشورمان هم در روزهای آینده برداشت های سیب زمینی و گوجه شان را به بازار روانه خواهند کرد می توانیم امیدوار باشیم که قیمت این دو قلم همچنان سیر نزولیشان ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.