۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 622651

در حالی که اشتها برای ریسک پذیری در بین سرمایه گذاران مجددا کاهش یافته است، قیمت طلا روز سه شنبه در بازارهای جهانی با افزایش همراه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۰۷/۱۰

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین،  در حالی که اشتها برای ریسک پذیری در بین سرمایه گذاران مجددا کاهش یافته است، قیمت طلا روز سه شنبه در بازارهای جهانی با افزایش همراه بود.

ارزش شاخص ها در بورس های آسیایی کاهش داشت و گسترده ترین شاخص سهام های آسیا اقیانوسیه ام اس سی آی در خارج از ژاپن شاهد افت یک درصدی بود. نگاه محتاطانه به وضعیت اقتصاد جهانی موجب محدود شدن اشتها برای پذیرش ریسک توسط سرمایه گذاران شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۱۹۲ دلار و ۶۲ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با ۰.۴ درصد رشد به ۱۱۹۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.

پیتر فانگ، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «قیمت ها در حدود ۱۱۹۰ دلار است و میزانی از تقاضا از سوی دلالان و خریداران فیزیکی در این سطح وجود دارد.»

خوش بینی ناشی از توافق دقیقه نودی آمریکا و کانادا بر سر تجدید ساختار پیمان نفتا روز دوشنبه موجب افزایش اشتها برای ریسک پذیری در بازارهای مالی شده بود.

جان شارما، تحلیلگر بانک ملی استرالیا در این باره گفت: «شاخص عمدتا با ثبات دلار (در روز سه شنبه) به تقویت قیمت طلا کمک کرده است.»

وی افزود: «قیمت طلا در کوتاه مدت در حدود ۱۱۸۰ تا ۱۲۱۰ دلار خواهد بود. برای اینکه طلا از این محدوده قیمت فراتر برود به یک اتفاق عمده نظیر کاهش شدید شاخص ها در بازار بورس یا یک اتفاق جهانی نیاز داریم. طبیعتا ارزش دلار در این زمینه از اهمیت کلیدی برخوردار است.»

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ۶ ارز معتبر جهانی امروز تقریبا ثابت بود.

قیمت فلز زرد نسبت به بالاترین رقم های ثبت شده در ماه آوریل حدود ۱۳ درصد کاهش یافته که این کاهش عمدتا ناشی از تقویت دلار بوده است.

منبع: تسنیم 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.