رئیس مراکز درمانی و بهداشتی شهرداری مشهد از معاینه رایگان چشم شهروندان به مناسبت روز جهانی بینایی خبر داد.

 چشمانتان را فردا درمشهد رایگان معاینه کنید
به قدس آنلاین ، نیک‌پور با حضور در برنامه رادیویی «شهرما» که صبح امروز از صدای خراسان رضوی پخش شد، با علام این خبر، اظهار کرد: نابینایی عارضه‌ای ناخواسته است که برای هرکسی می‌تواند پیش بیاید و با معاینات دوره‌ای می‌توان از آن پیشگیری کرد.
وی ادامه داد: براساس آمار سازمان بهداشت جهانی، سالانه 70 هزار نفر به جمعیت نابینایان کشور افزوده می‌شود و این در حالی است که 70 تا 80 درصد نابینایی‌ها و کم‌بینایی‌ها، با معاینات دوره‌های قابل پیشگیری و درمان است.
نیک‌پور تصریح کرد: در این راستا و به مناسبت 12 اکتبر، روز جهانی بینایی، اجرای طرح مشترک معاینه رایگان و غربال‌گری چشم شهروندان مشهدی در دستور کار شهرداری مشهد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: معاینات رایگان و غربال‌گری چشم برای شهروندان مشهدی در روز چهارشنبه، 17 مهرماه، در مراکز بهداشتی منتخب  شامل مراکز بهداشتی یک تا پنج شهرداری و ایستگاه‌های بسیج و شریعتی خط 1 قطارشهری مشهد انجام می‌شود.
رئیس مراکز درمانی و بهداشتی شهرداری مشهد یادآور شد: هدف از اجرای این طرح آن است که حداقل تعدادی از شهروندان و پرسنل شهرداری را از کم‌بینایی و نابینایی نجات دهیم تا این معلولیت در جامعه با روند فعلی افزایش پیدا نکند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درمانگاه‌های شهرداری مشهد، گفت: تاکنون شهرداری مشهد دارای دو درمانگاه بود. سومین مرکز درمانی شهرداری مشهد نیز در یکی از مناطق کم‌برخوردار طی یک ماه گذشته به بهره‌برداری رسیده و مراسم رسمی افتتاح آن در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد.
نیک‌پور ادامه داد: درمانگاه‌های شهرداری مشهد به صورت شبانه‌روزی، خدماتی عمومی و تخصصی به شهروندان ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.