۱۶۸ وکیل نیکوکار با کمیته امداد خراسان رضوی در شش‌ماهه نخست امسال همکاری داشتند.

همکاری ۱۶۸ وکیل با کمیته امداد خراسان رضوی


به گزارشr قدس آنلاین، علی مرادپور، رئیس اداره حقوقی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست امسال ۹۴۲ پرونده قضایی از سوی این واحد در خراسان رضوی شامل مشاوره حقوقی، تنظیم اظهارنامه، دادخواست، شکوائیه، لایحه دفاعیه و شرکت در جلسات دادرسی بررسی‌شده است.

وی افزود: ۸۷۷ پرونده ویژه مددجویان و ۶۵ پرونده سازمانی توسط واحد حقوقی کمیته امداد خراسان رضوی بررسی شده است.

وی با اشاره به همکاری ۱۶۸ وکیل نیکوکار با کمیته امداد استان، در خصوص نحوه همکاری وکلای نیکوکار گفت: همکاری این نهاد به دو صورت است که شامل معرفی به کانون وکلا و حضور در واحد حقوقی کمیته امداد پیگیری پرونده صورت می‌گیرد.

مرادپور بیان کرد: مددجویانی که دارای مشکلات حقوقی و قضایی هستند می‌توانند در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته به حوزه حقوقی این نهاد واقع در بلوار مدرس- مدرس ۱۲- طبقه دوم مراجعه کنند.

وی گفت: کمیته امداد سال ۹۶ دو هزار و ۸۶۵ خدمات حقوقی شامل مشاوره حقوقی، تنظیم اظهارنامه، دادخواست، شکوائیه، لایحه دفاعیه و شرکت در جلسات دادرسی ارائه کرده است.
 

افشار نیا معاون امور فرهنگی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: گروه‌های هدف آموزش خانواده شامل زنان سرپرست خانواده، دختران در آستانه ازدواج، دختران بازمانده از تحصیل، دانش آموزان، دانشجویان، مستعدان ایجاد اشتغال و مجریان طرح‌های اشتغال می‌شود.
وی بیان کرد: دوره‌های آموزشی متناسب با نوع نیاز و مخاطب برگزار می‌شود که میانگین هر دوره هشت‌تا ۲۱ ساعت و یک تا سه روز زمان می‌برد.

وی با اعلام اینکه امسال بیش از ۲۸ هزار مددجو از آموزش خانواده بهره‌مند شده‌اند ادامه داد: ۱۱ هزار و ۵۶۷ نفر از آموزش خانواده، دو هزار و ۵۴۱ نفر ساکنان مناطق حاشیه شهر و ۱۴ هزار و ۴۶ نفر در قالب همایش‌ها و مناسبت‌های ملی و مذهبی استفاده‌کننده از آموزش‌ها بوده‌اند.

گفتنی است، در برگزاری دوره‌های آموزشی از اساتید حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه‌ها بهره گرفته‌شده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران 
 
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.