معاون برنامه ریزی و توسعه انسانی شهرداری مشهد گفت: تمام عواملی که موجب کندی فرایندهای شهرداری می شود؛ شناسایی شده است.

اجرای پروژه شهروندسپاری در مشهد

به گزارش قدس آنلاین ؛ شهریار آل شیخ معاون برنامه ریزی و توسعه انسانی شهرداری مشهد درخصوص پروژه شهروند سپاری در شهردای مشهد گفت: شهرداری ها بیشترین نارضایتی عمومی را دارند و برای افزایش رضایت شهروندان باید فرایند کارها در کمترین زمان ممکن انجام شود.

وی با اشاره به طرحی با عنوان نظام جامع پاسخگویی و پایش عملکرد شهرداری گفت: هدف ما از این طرح، کوتاه سازی زمان انجام فرایندها و شفاف سازی است و به تبع این امر، افزایش میزان رضایت مندی شهروندان را به همراه دارد.

آل شیخ با تاکید بر اینکه بررسی های دقیقی در خصوص عواملی که منجربه کندی روند انجام امور در شهرداری شده است گفت: طرح تفصیلی اجرای ثابت و مشخصی در کلانشهرها ندارد، و در اکثر موارد امور بر اساس سلایق شخصی صورت می گیرد. همچنین ضوابط شناور هستند و نمی توانیم به همه افراد پاسخ یکسان دهیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه انسانی شهرداری مشهد افزود: برای بررسی دقیق تر برای اولین بار در کشورما از طرف شهرداری با مشتری تماس گرفتیم و نظرسنجی های لازم را انجام دادیم. در حال حاضر 6 هزار و 800 پرونده در جریان داریم. تک تک پروانه ها یک به یک به سیستم جامع شهرسازی وارد می شود.

وی درخصوص مدت زمان مطلوب برای انجام امور شهرداری گفت: بیشتری زمانی که نیاز برای صدور پروانه بهره برداری نیاز است 384 روز و کمترین زمان 16 روز است بازه مطلوب صدور پایان نامه 10 تا 88 روز است.

آل شیخ گفت: دفاتر پیشخوان بیشترین عامل ایجاد وقفه در روند امور شهرداری است. 55 درصد عوامل کندی امور شهرداری مربوط به دفاتر پیشخوان دولت، 27 درصد مشکلات موجود در شهرداری و 18 درصد مربوط به خود شهروند است.

معاون برنامه ریزی و توسعه انسانی شهرداری مشهد افزود: هدررفت وقت و عدم شفافیت و سلامت در فرایند از معضلات طولانی بودن فرایندهای شهردای است.

وی با تاکید بر اینکه باید نقش عوامل انسانی در فرایندهای شهرداری کاهش یابد گفت: باید شهروندان نقش اصلی را در روند مراحل شهرداری باشند.

آل شیخ با اشاره به پروژه مهم شهروند سپاری گفت: در این پروژه انواع گواهی هایی که صادر می شوند بدون دخالت اشخاص توسط شهروندان انجام می شود. برون سپاری یکی از اهداف شهرداری بوده و از این طریق محقق شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه انسانی شهرداری مشهد با بیان اینکه پس از انجام امور نظرات کارشناسی مجدد در پرونده اعمال می شود گفت: سامانه ای برای تصدیق گواهی راه اندازی شده است که تمامی سازمان ها می توانند از طریق آن از اصالت پرونده مطلع شوند.

وی هوشمندسازی فرایند ها را عامل افزایش سرعت و دقت امور شهرسازی دانست و افزود: محیطی ایجاد شده است که شهروندان با آرامش خاطر بالغ بر 80 درصد خدمات شهرداری در حوزه ساخت و ساز را در آن جا انجام می دهند.

آل شیخ در پایان با اشاره به پروژه اتوماسیون سنجش زمانی فعالیت های شهری و اصلاح فرایندها گفت: در این پروژه سعی شد تا با شناسایی عواملی که منجربه کندی امور می شوند گلوگاه ها و نقاط ضعف برطرف شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/س

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.