گفت: طی 7 ماه اخیر ذخیره‌سازی کالاهای مورد نیاز مردم شامل برنج، روغن، شکر، گندم و مرغ منجمد در استان انجام‌ شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

کالاهای مورد نیاز مردم ذخیره‌سازی شده است/ داروهای مورد نیاز بیماران خاص در مشهد تولید می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،  نشست روسای دانشگاه‌های شبکه جامع دانشگاه‌های خراسان رضوی با حضور جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی در محل سالن جلسات دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

استاندار خراسان رضوی در این نشست بابیان اینکه مهم‌ترین هدف اصلی تشکیل شبکه جامع دانشگاه‌های استان افزایش سطح علمی در مراکز علمی خراسان رضوی است؛ گفت: طی چهار سال اخیر در حوزه پژوهشی دانشگاه‌های خراسان رضوی تحول عظیمی ایجاد شده و نمایشگاه‌های هفته پژوهش، نخبگان و پژوهشگران استان جزء استان‌های پیشرو و برتر در سطح کشور بوده است.

علیرضا رشیدیان در موضوع تبدیل دانشگاه‌های ما به‌دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم در راستای کارآفرینی و نوآوری حرکت‌های خوبی انجام‌ شده است؛ افزود: با توجه به‌اینکه خراسان رضوی یکی از تولیدکنندگان گاز در سطح کشور است، مقدار زیادی گوگرد تولید می‌شد و پژوهشگران و دانشمندان خراسانی موفق شدند، محصولات دانش‌بنیان را در آزمایشگاه‌ها تولید کنند.

وی ادامه داد: همکاری میان صنعت، معدن و تجارت با مجموعه‌های دانشگاهی یکی از خواسته‌های ما بوده که خوشبختانه در این حوزه فعالیت‌های خوبی انجام‌ شده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به‌ورود دانشگاه‌ها به‌حوزه اشتغال‌زایی و کارآفرینی؛ بیان کرد: فارغ‌التحصیلانی که از دانشگاه‌ها خارج می‌شوند، نباید دغدغه اشتغال نداشته باشد، بلکه بتوانند برای جامعه ظرفیت‌های اشتغال‌زایی ایجاد کنند.

رشیدیان با اشاره به‌سفر اخیر رئیس‌جمهور به خراسان رضوی؛ تصریح کرد: رئیس‌جمهور در نشست نهایی سفر اعلام کردند که مزیت و ظرفیت‌های زیادی در این استان وجود دارد و نباید بگذاریم یک جوان بیکار بماند، ولی به‌شرطی که رابطه و تعامل علمی برقرار شود.

وی تأکید کرد: دانشگاه‌ها در حل معضلات اجتماعی، اقتصادی و دیگر حوزه‌ها مشارکت تأثیرگذاری داشته‌اند و مسؤولان شهرستانی باید از ظرفیت فرهیختگان برای پیشبرد اهداف توسعه استفاده کنند.

استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر، کشور ما درگیر معضلات و مشکلات اقتصادی است و آمریکایی‌ها جنگ اقتصادی علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی به‌راه انداخته‌اند.

رشیدیان افزود: اصل و اساس تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران اسلامی ایجاد مشکل برای مردم است و موضوعی در داخل کشور نباید مانع روند توسعه و پیشرفت خراسان رضوی شود، بلکه دانشگاه‌ها باید مصداق عملی ما می‌توانیم باشد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی چندین آموزه مهم مانند خداباوری به‌عنوان پیام برای ملت ایران آورده است و کشور ما طی 40 سال اخیر تحولات خوبی در حوزه‌های علوم نانو، سلول‌های بنیادین و هسته‌ای ایجاد کرده و با توجه به‌توطئه‌های دشمنان، رشد و توسعه کشور نباید متوقف شود.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: دانشگاه‌ها به‌عنوان مرکز رشد و توسعه علمی باید به‌سرعت فعالیت اضافه کنند و به‌دشمن نشان دهند که فشارهای آن‌ها سبب جهش بیشتر ما در حوزه‌های علمی و فناوری می‌شود.

رشیدیان تصریح کرد: امروز انتظار ما از شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد، شهرک علم و فناوری و مراکز پژوهشی این است که نقاطی که دشمن می‌خواهد ما را تحت‌فشار بگذارد، دانشمندان و پژوهشگران باید ورود پیدا کنند.

وی گفت: همه تولیدکنندگان در حوزه‌های صنعتی، پزشکی، کشاورزی و درمانی که به‌دلیل تحریم‌های اقتصادی از واردات محصول مورد نیاز محروم هستند، باید نمایشگاهی در سطح خراسان رضوی تشکیل شود تا دانشگاه‌ها محصولات مورد نیاز را به‌مرحله تولید برسانند.

استاندار خراسان رضوی افزود: برای تحقق شعار امسال بایدهمه تهدیدات دشمن را به‌فرصت تبدیل کنند و در راستای حمایت از کالای ایرانی مشکلات تولید کالای ساخت داخل کشور را بشناسیم.

رشیدیان ادامه داد: طی هفت ماه اخیر ذخیره‌سازی کالاهای مورد نیاز مردم شامل برنج، روغن، شکر، گندم و مرغ منجمد در خراسان رضوی انجام‌ شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به‌ذخیره‌سازی داروی مورد نیاز بیماران در خراسان رضوی؛ گفت: داروهایی که در داخل کشور به‌تولید می‌رسید، برای مدت 6 ماه آینده ذخیره‌سازی شده، ولی برای داروهای خاص ممکن بود که دچار مشکل شویم، اما اساتید دانشکده داروسازی مشهد اعلام کردند می‌توانند داروهای خاص را به‌تولید برسانند.

 وجود بیش از 30 هزار دانشجو در دانشگاه های سبزوار

فرماندار ویژه سبزوار نیز با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های این شهرستان وجود بیش از ۳۰ هزار دانشجو در دانشگاه های سبزوار است؛ گفت: در حال حاضر، بیش از ۸۰۰ عضو هیات علمی در سبزوار وجود دارد که به‌عنوان یکی از اوایل توسعه در بالندگی علمی و پژوهشی محسوب می‌شود.

احمد برادران افزود: در حوزه تصمیم‌گیری یکی از مهم‌ترین اهداف ما، ایجاد وحدت میان دانشگاه با جامعه است.

وی ادامه داد: در حوزه برنامه‌ریزی با ابتکار استاندار خراسان رضوی شورای هماهنگی روسای دانشگاه‌های استان ایجاد شده که خروجی این نشست‌ها ارتباط و همسویی قابل قبولی با روسای دانشگاه‌ها را به‌دنبال دارد.

فرماندار ویژه سبزوار بیان کرد: برای نخستین بار با همکاری دانشگاه حکیم سبزواری سند توسعه سبزوار تهیه و تدوین شده است.

برادران گفت: همچنین برای نخستین بار سند توسعه روستایی برای سه روستای سبزوار تدوین شده که حرکت جدیدی در سطح استان بوده و این ابتکار در استان تبدیل به‌فرهنگ شده است.

وی افزود: موضوع شهر هوشمند نیز برای نخستین بار در سطح برش شهرستانی با همکاری وزارت ارتباطات در سبزوار در دستور کار گرفته است.

فرماندار ویژه سبزوار یادآور شد: اتاق مشترک دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در سبزوار تشکیل شده که نقش مهمی در برقراری ارتباط موثر میان این دو حوزه  دارد.

 تحصیل 120 دانشجوی خارجی در دانشگاه حکیم سبزواری

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری نیز با بیان اینکه ۲۶۴ عضو هیات علمی تمام وقت و بیش از ۲۰۰ مدرس در این مجموعه مشغول به‌فعالیت هستند؛ گفت: دانشگاه فرصت‌های بین‌المللی خوبی با فرانسه، ایتالیا، آمریکا، کانادا و افغانستان داشته است.

علی اصغر مولوی با بیان اینکه دانشگاه حکیم ترکیبی از اساتید جوان و با تجربه است؛ افزود: ۱۰ دانشکده، یک مرکز پژوهشی و یک مرکز رشد در دانشگاه برای ۸ هزار ۳۶۷ دانشجو در سه مقطع فراهم شده است.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دانشگاه جذب دانشجویان خارجی است؛ ادامه داد: درحال حاضر حدود ۱۲۰ نفر دانشجو خارجی در دانشگاه حکیم مشغول به‌تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری افزود: تقویت زیرساخت‌ها و همکاری‌های بین‌المللی و استاندارهای بین‌المللی از دیگر موضوعات مورد تاکید است.

مولوی بیان کرد: تابستان سال ۹۷ بیش از ۶۷ نفر از اعضای هیات علمی خارج از کشور، در دانشگاه‌های دیگر یا در فرصت ارتباط با صنعت و جامعه حضور داشتند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.