خرید وفروش خودرو با دلار سابقه نداشته و بنگاهها اجازه ندارند قیمت دلاری برای خودرو تعیین کنند .

سقوط دلار، بازارخودرو راهم پایین کشید

به گزارش قدس آنلاین، سقوط قیمت دلار دربازار طی دیروز و امروز باعث شد تا برخی ازشهروندان خودروهای خودرا با دلار به فروش بگذارند.این درحالی است که این گروه قیمت خودروی خودرا بر مبنای دلار 7 تا 8هزارتومانی محاسبه میکنندو تلاش دارند تا از هجوم شهروندان برای فروش دلار استفاده کرده و هم خودروی خودر افروخته وهم دلار را باقیمت بازار ثانویه به دست اورند.

بنا براین گزارش یک شهروند که خودروی سمند خودرا بفروش گذاشته بود به خبرنگار ما گفت : تا همین دیروز خودروی من بیش از 40میلیون قیمت میخورد که با دلار بالای 17هزارتومان محاسبه میکردم الان هم به همان مقدار دلار میفروشم و چرا که خودرو به اندازه دلار گران شده بودو الان هم باید همانقدر ارزان شود.

درهیمن حال خسروی یک نمایشگاه دار خودرو با بیان اینکه تا کنون متداول نبوده که خودرورا با دلار خریدو فروش کنند اظهارداشت : برخی اوقات قیمت خودروهای خارجی با توجه به قیمت جهانی ان و برمبنای دلار محاسبه میشد اما من تا کنون قولنامه ای ننوشته ام که خودرو با دلار فروخته یا خریده شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: ازانجا که برخی شهروندان برای فروش دلار خود هجوم اورده اندو کسی هم دلار خریداری نمیکند برخی شهروندان تلاش میکنند تا از این رهگذر هم خودروی خودرا بفروشند وهم دلار ارزان به دست اورند. چرا که میگویند هرقدر دلار تو میارزد ماشین من هم همان قدر ارزش دارد.

درهمین حال حیدری رییس اتحادیه نمایشگاههای اتومبیل مشهد هم به خبرنگار ماگفت :  خرید وفروش خودرو با دلار سابقه نداشته و بنگاهها اجازه ندارند قیمت دلاری برای خودرو تعیین کنند .

وی افزود: طی دیروز وامروز در برخی سایتها از جمله دیوار دیدم که مردم خودروی خودر ا به دلار میفروشند که به نظرم این هم از تبعات سقوط قیمت دلار و درپی ان خودرو دربازار است که هر دو طرف سعی دارند با مبادله پایا پای ضررشان را جبران کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.