رئیس‌جمهور جدید عراق، «عادل عبدالمهدی» گزینه مورد حمایت دو ائتلاف بزرگ پارلمان را مأمور به تشکیل کابینه جدید این کشور کرد.

«عادل عبدالمهدی» مأمور به تشکیل کابینه جدید عراق شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «برهم صالح» رئیس جمهور جدید عراق سه‌شنبه شب «عادل عبدالمهدی» گزینه اصلی نخست‌وزیری را مکلف به تشکیل کابینه کرد.

به گزارش المیادین، دو فراکسیون «الاصلاح و الاعمار» و «البناء» هم توافق کردند که عادل عبدالمهدی مامور به تشکیل کابینه شود.

پارلمان عراق شامگاه سه‌شنبه «برهم صالح» را به عنوان رئیس جمهوری عراق انتخاب کرد. صالح با کسب ۲۱۹ رأی از سوی نمایندگان پارلمان عراق به سمت ریاست جمهوری این کشور انتخاب شد.

«رائد فهمی» از رهبران ائتلاف سائرون عراق (وابسته به مقتدی صدر)، اعلام کرد که «عادل عبدالمهدی» از گزینه‌های مهم نامزدی نخست‌وزیری چندین شرط برای پذیرش این نامزدی به گروه‌های سیاسی اعلام کرده است.

وی در گفت‌وگوی اختصاصی با «شفق نیوز» عراق گفت: شروط عبدالمهدی درباره آزادی کاملش در انتخاب اعضای کابینه است. وی از فراکسیون‌های پارلمانی خواسته که نامزدهای پیشنهادی خود برای تصدی هر یک از وزارتخانه‌ها را ارائه دهند اما شخص وی حق انتخاب یکی از آن نامزدها یا رد همه آنها را داشته باشد.

فهمی تصریح کرد: عبدالمهدی همچنین خواسته که خودش، برنامه دولتش را با استفاده از نظر سایر گروه‌های سیاسی تدوین کند و نیز آزادی کامل در مدیریت دولت جدید و میزان روابطش با گروه‌های سیاسی آنچنان که خود صلاح می‌داند، داشته باشد. همچنین می‌بایست هرگونه دخالت حزبی و سیاسی در عملکرد دولت متوقف شود.

عبدالمهدی متولد سال ۱۹۴۲ در بغداد است که مدرک لیسانس را از دانشگاه بغداد در سال ۱۹۶۳، مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی را در سال ۱۹۷۰ از دانشگاهی در فرانسه و مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد را نیز در سال ۱۹۷۲ از دانشگاه دیگری در عراق اخذ کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.