دبیر ستاد مرکزی پیشگیری و مقابله با جعل اسناد رسمی کشور گفت: جعل اسناد پایه کشور در ۶ماهه نخست سال جاری کاهش ۲درصدی داشته است.

کاهش جعل اسناد پایه کشور در ۶ ماهه نخست امسال

به گزارش قدس آنلاین ، کاظم شادکام صبح چهارشنبه در هشتمین همایش آموزشی پیشگیری و مقابله با جعل اسناد رسمی کشور در مشهد اظهار کرد: این ستاد در سال ۸۱ با دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شده است ودر ۶ ماهه نخست امسال رشد منفی دو درصدی در جعل اسناد پایه کشور داشته ایم.

وی افزود: در سال ۹۳  رشد ۲۳ درصدی جعل اسناد را شاهد بودیم که با اتخاذ  روش های پیشگیرانه و اطلاع رسانی مناسب طی این سال ها، شاهد رشد منفی جعل اسناد پایه در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بودیم.

دبیر ستاد مرکزی پیشگیری و مقابله با جعل اسناد رسمی کشور ادامه داد:جعل نردبان دسترسی به سایر جرائم  است و در این همایش های آموزشی به دنبال آموزش و اطلاع رسانی هستیم تا بتوانیم  از جعل سایر اسناد همانند اسناد پایه جلوگیری کنیم و درکارگروه های آموزش، فنی و رایانه، بررسی و نظارت و حقوقی راهکارهای پیشگیری و مقابله با این جرم بررسی می شود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در این همایش اظهار کرد:جعل اسناد رسمی آرامش، امنیت روانی، سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی را از بین می برد و این استان در بین چهار استانی است که بیشترین جعل و کلاهبرداری در آن صورت می گیرد و این موضوع زیبنده این خطه که منتسب به علی بن موسی الرضا (ع)  است نیست.

محمد رحیم نوروزیان نیز  افزود:اتخاذ روش های پیشگیرانه و اطلاع رسانی در کنار برخورد و مقابله با جعل اسناد از اقدامات مهم در این حوزه است وبه طور حتم، پیشگیری هزینه های مقابله را کاهش می دهد.

وی ادامه داد:در هر جامعه به ویژه جوامع اسلامی، حفظ و تداوم انسجام عمومی و اتحاد و همبستگی از اهمیت بالایی برخوردار است و  ریشه بسیاری از مشکلات و گرفتاری های امروز جامعه اعم از نوسانات بازار همین موضوع است و تا مادامی که در کنار یکدیگر قرار نداشته باشیم این موضوعات حل نخواهد شد.راه نجات کشور حمایت از دولت و تقویت اتحاد و انسجام عمومی است.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.