مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت:تامین آب پایدار با توجه به جمعیت رو به رشد این استان اولویت اصلی آب منطقه ای است.

تامین آب پایدار اولویت اصلی در خراسان رضوی است

به گزارش قدس آنلاین ، محمد علایی سه شنبه شب در جلسه مشترک با معاون سفیر و تیم اقتصادی اتریش در خصوص راه های سرمایه گذاری در پروژه های انتقال آب و پساب، ساخت تصفیه خانه ها و آب شیرین کن ها اظهار کرد: اولین شرط یک سرمایه گذاری خوب پیدا کردن شریک خوب است و کشور اتریش یکی از شرکای خوب و با سابقه روشن در سرمایه گذاری در ایران است.

وی افزود:  درصد۲۴ مساحت  خراسان رضوی در منطقه نیم خشک و ۷۶ درصد آن در منطقه خشک واقع شده و میانگین بارش بلند مدت استان ۲۲۱ میلیمتر بوده است. همچنین در ۶۰ سال گذشته با رشد سریع جمعیت، توسعه شهر ها و صنایع، مهاجرت و تغییرات آب و هوا منابع آب استان با چالش های جدی مواجه شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد:بزرگ ترین راهبرد شرکت آب منطقه ای در مدیریت منابع آب سازگاری با کم آبی است و نیاکان ما میراث دار آب در هزاران سال قبل بوده اند و از نمونه های عینی آن قنات قصبه گناباد و سد کریت طبس است که خیلی خوب توانسته اند برنامه های سازگاری با کم آبی را نشان دهد.

رئیس هیات مدیره شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی تاکید کرد: پتانسیل بسیار خوب استان در حوزه معادن و گردشگری با سفر سالانه بیش از ۲۵ میلیون زائر به مشهد باعث شده است تا بحث  تامین آب پایدار و مطمئن اولویت اصلی شرکت آب منطقه ای باشد .

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.