برخی شاخصه‌ها در اظهارات نمایندگان احزاب خراسان رضوی پررنگ‌تر است، بومی بودن که گاهی عامل شناخت دقیق‌تر از استان هم به‌حساب آمده، تسلط بر پتانسیل‌ها و چالش‌ها و کمبودهای استان، استفاده از نیروی جوان و هم‌راستا با دولت و همراه بودن با دستگاه‌های اصلی و بزرگان استان بیشتر مورد تاکید است.

۵ ویژگی استاندار جدید از نگاه احزاب خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین ، میانگین سنی بالا در دولت روحانی یکی از مسائلی بود که همیشه مورد نقد افراد و گروه‌های مختلف قرار می‌گرفت، پس از تصویب و ابلاغ اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مدیران زیادی از بدنه اجرایی دولت برای پایبندی به‌این قانون باید جدا شوند، مدیرانی که معمولا در سطوح عالی اجرایی در کشور و استان‌ها به‌کارگیری شدند و خراسان رضوی نیز ازجمله استان‌های دارای مدیران بازنشسته در سطوح مختلف از جمله استاندار، معاونان استاندار و شهردار است.

با توجه به‌مهلت ۶۰ روزه برای برکناری این افراد، طبیعی است که فعالان سیاسی در استان دغدغه انتخاب استاندار بعدی خراسان رضوی را داشته باشند، با طرح همین دغدغه به‌سراغ نمایندگان برخی از احزاب رفتیم تا از اولویت‌ها و شاخصه‌هایشان برای استاندار بعد مطلع شویم، در این بین، برخی از فعالان احزاب بسترهای کمک به‌دولت برای اجرایی کردن بهتر این قانون را نیز ذکر کردند.

برخی شاخصه‌ها در اظهارات نمایندگان احزاب خراسان رضوی پررنگ‌تر است، بومی بودن که گاهی عامل شناخت دقیق‌تر از استان هم به‌حساب آمده، تسلط بر پتانسیل‌ها و چالش‌ها و کمبودهای استان، استفاده از نیروی جوان و هم‌راستا با دولت و همراه بودن با دستگاه‌های اصلی و بزرگان استان بیشتر مورد تاکید است.

هماهنگی با دستگاه‌های اصلی و تعیین‌کننده در استان مهم است

دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان رضوی مهم‌ترین اولویت برای انتخاب استاندار بعدی را خراسانی بودن ذکر کرد و گفت: آشنایی کامل به‌فرصت‌ها، تهدیدها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان مهم است و اگر استاندار اطلاعات کافی از قبل داشته باشد، در مدیریت استان جلو خواهد بود و می‌تواند بدون توقف مسیر توسعه و رشد استان را فراهم کند.

حمیدرضا ترقی هماهنگی با دستگاه‌های اصلی و تعیین کننده در استان مانند آستان قدس رضوی را از آن جهت که مسائل آستان قدس با مسائل مشهد و خراسان رضوی در هم تنیده است مهم دانست و با اشاره به‌حضور خاص مقام معظم رهبری در مشهد؛ عنوان کرد: هر سال سیاست‌های راهبردی نظام در مشهد توسط رهبری عنوان می‌شود و این حضور یک حضور سرنوشت‌ساز برای کشور و آینده انقلاب اسلامی بوده، مشهد پایتخت معنوی جهان اسلام است، پس استاندار باید بتواند این جایگاه و موقعیت‌ را در عرصه ملی و بین‌المللی حفظ کند و ارتقا بخشد.

وی همچنین با اشاره به‌رفت‌وآمد مکرر مسؤولان به‌مشهد، ضروری دانست که مشهد نماد شهر اسلامی باشد و جلوه دینی آن حفظ شود و ضمن جمع‌بندی نکات مطرح شده؛ گفت: از ویژگی‌های ذکر شده، به‌نظر می‌رسد نیازمند یک مدیر قوی و توانمند برای تحقق اهداف و موقعیت‌های استان هستیم.

دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان رضوی با اشاره به‌امکانات و ظرفیت‌هایی که دولت در زمینه نیروی انسانی دارد؛ بیان کرد: دولت با استفاده از مرکز آموزش مدیریت دولتی و دانشگاه‌هایی که در این رابطه می‌توانند تربیت نیرو کنند، باید یک مکانیزم را در درون خودش تعریف کند که به‌طور مستمر تولید مدیر و نیروی انسانی تراز انقلاب را برای کشور داشته باشد، زیرا ما به‌طور دائم در کشورمان برای اداره کشور در سطوح مختلف نیازمند نیرو و کادر مناسب و تربیت شده هستیم.

حمیدرضا ترقی تصریح کرد: نباید دولت‌ها در اثر بی‌توجهی به کادرسازی و نیروسازی مجبور به‌استفاده از بازنشسته‌ها شوند و در همچنین باید به‌گونه‌ای تمهید کنند که گردش نخبگان در درون سیستم دولت بتواند به‌طور مستمر و بدون هیچ توقفی ادامه داشته باشد و نیروهای بانشاط، توانمند، جوان و تربیت شده نخبه‌ای که متناسب با زمان بتوانند دستگاه اجرایی کشور را مدیریت کنند، تربیت و وارد سیستم شوند.

عدم انتخاب نیروی بومی فرصت‌سوزی است

دبیر جبهه اعتدال شرق کشور نیز با تاکید بر اینکه هنوز استاندار خراسان رضوی تعیین تکلیف نشده است و رفتن آقای رشیدیان مشخص نیست؛ گفت: نیروهای بومی می‌توانند اعتماد و آرامش بیشتری به‌مردم بدهند به‌خصوص وقتی به‌عنوان نماینده عالی دولت باشند.

محمدحسن ساقی عدم انتخاب نیروی بومی را فرصت‌سوزی دانست و یادآور شد: ما سال ۹۲ هم درخصوص معرفی افراد تلاش کردیم و متاسفانه به‌اهدافی که همه دوستان تلاش کردند؛ نرسیدیم، انتخاب نیروی بومی با شناخت بیشتری که از منطقه و توانمندی‌های نیروهای متعهد استان دارد با تمرکززدایی، استفاده بهینه، شناخت بیشتر، همراهی و همگامی و استفاده از چهره‌های مجرب و توانمند در عرصه مدیریت استان، می‌تواند در فرایند توسعه استان تسهیل باشد.

وی با اشاره به‌نسل اول انقلاب و ایثارگری‌های آن نسل؛ گفت: نسل اول انقلاب در کناره‌گیری از امور اجرایی هم باید ایثار داشته باشند و امور را به‌جوان‌های کاربلد و تحصیل‌کرده بسپارند، زیرا وضعیت کنونی کشور و این بحران اقتصادی و تورمی که به‌وجود آمده، به‌دلیل عیب و نقص در مدیریت‌های خودمان و خستگی مدیران است، باید دوباره به‌شکلی اعتماد مردم را به‌دست بیاوریم و این جوان‌های تازه نفس قاطعانه امور را به‌دست بگیرند و اعتماد به‌بخش اجرایی کشور را به‌وجود بیاورند.

دبیر جمعیت طرفداران نظم قانون با برشمردن ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف به‌خصوص اقتصادی و فرهنگی؛ تاکید کرد: استانداری که مدنظر است باید بومی و توسعه محور باشد، اقتصاد استان را بهبود ببخشد و برنامه داشته باشد، مطالبه‌گر برای استان باشد و توانمندی گفت‌وگو و تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌های مربوطه در جذب اعتبارات عمرانی و گردشگری توسعه در بخش صنعت و معدن و کشاورزی و جذب سرمایه‌گذاری را داشته باشد، در بخش اعتبارات برنامه داشته باشد، مسلط به‌برنامه و بودجه باشد.

ساقی ضمن نقد رویکرد جناحی موجود در مدیریت؛ تصریح کرد: باید اولویت‌بندی اجتماعی باشد و نماینده دولت با بزرگان استان مشکلات را  حل کرده،بین جریان‌های سیاسی استان وحدت ایجاد کند.

دبیر جبهه اعتدال شرق کشور قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را یک اتفاق خیلی مبارک دانست و گفت: در این راستا چیزی که برآورد شده و شاید بیشتر از این‌ها باشد، حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از مدیران عالیه در حد استاندار، معاونت‌های استاندار، بعضا معاونت‌های وزارتخانه‌ها و مدیریت‌هایی که در سطح کشور سکان امور را به‌دست گرفتند، از بدنه اجرایی دولت جدا می‌شوند، حضور جوانان و مدیران تازه نفس عرصه کشور را با تغییر عملکرد مناسبی درخور شان جمهوری اسلامی مواجه می‌کند.

انتخاب فردی هم‌راستا با سیاست‌های دولت، حق دولت است

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در خراسان رضوی نیز با تاکید بر اینکه شاخصه‌های انتخاب استاندار را حداقلی در نظر می‌گیریم؛ گفت: نگاه دولت مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی تعریف نمی‌شود و دولت علاقمند به‌اجرای موضوعات در چارچوب ژست‌های مختلف است که اگر معدل‌گیری کنیم، نگاه دولت لیبرالیستی است با این حساب در بررسی شاخص‌های حداقلی دو مسئله حائز اهمیت است.

مصطفی باقرزاده در تشریح مسئله اول بیان کرد: باید شناخت ظرفیت‌ها، استعدادها، توانمندی‌ها، امکانات و مولفه‌هایی که سبب پیشرفت بالقوه استان می‌شود، توسط دولت اتفاق افتاده باشد و بدانند این‌ها پارامترهای پیشرفت استان است و بعد برنامه افرادی که نامزد پذیرفتن جایگاه استاندار خراسان رضوی هستند را بر این مبنا تطبیق دهند و به‌افراد امتیاز دهند.

وی مسئله دوم را در یک دیدگاه جامع توجه به‌آسیب‌ها، نقاط ضعف و پارامترهای عقب‌افتادگی استان دانست و اظهار کرد: فرد مورد نظر باید آن‌ها را در برنامه‌اش آورده باشد و این را هم دولت باید احصا کرده باشد و در چارچوب این موارد فرد مناسب را انتخاب کند.

باقرزاده صرف نگاه امنیتی داشتن به‌موضوعات خراسان رضوی را نقد کرد و گفت: این نگاه سبب می‌شود خیلی از پارامترها در استان زمینه پیشرفت یا زمینه توسعه و جلوبرندگی آن اصلا به‌حساب نیاید و درخصوص خیلی از پارامترها و نقاط ضعف در رویکرد اینکه بخواهند برطرفشان کنند و از بین ببرند، اقدامی صورت نگیرد.

وی افزود: اکنون دولت به‌عبارتی وارد سال سومش شده، یعنی از دوره دوم، وارد سال دوم شده، اما عملا ملاحظه می‌کنید موضوعی به‌نام پدیده اتفاقاتی از جنس پدیده در استان وجود دارد، این نگاه اگر یک نگاه جامع بود و یک رویکرد کامل و بسیط وجود داشت، این اتفاقات نمی‌افتاد یا سایر پارامترها به‌همین صورت، معضلی به‌نام سرمایه‌گذاری در استان بیشتر رفته به‌سمت انبوه سازی‌ها یا از جنس مجتمع‌سازی اقتصادی، این چه بازخورد یا رویکرد پیشرفتی را برای مشهد و استان خواهد داشت؟

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری تاکید کرد: از دیدگاه امنیتی و سیاسی و پارامترهای متعدد بخواهیم نگاه کنیم، کارنامه‌ای که دارد دیده می‌شود و باید بر مبنای آن انتخاب صورت بگیرد از یک رویکرد علمی برخوردار نیست.

وی با بیان این نقد که اساسا دولت سیاستی ندارد که کسی بخواهد در استان آن را اجرا کند، با یک بی‌برنامگی بسیط و عمیق در حوزه‌های مختلف مواجه هستیم؛ اضافه کرد: انتخاب فردی را که در رویکرد کلی سیاست‌های دولت را هم در دستور خودش داشته باشد، حق دولت دانست.

باقرزاده بومی بودن استاندار خراسان رضوی و عدم حساسیت‌زایی از طرف گزینه‌ای که قرار است این مسؤولیت را برعهده گیرد بسیار مهم دانست و تاکید کرد: لحاظ کردن این شاخصه‌ها می‌تواند بسیاری از معضلات و مشکلات را برطرف نماید.

سه ظرفیت برای جایگزینی بازنشستگان در کشور وجود دارد

وی ادعای کادرسازی را در دولت فعلی نقد کرد و گفت: من معتقدم دولت در حال حاضر در طول این چند سال اگر کنار هر وزیری یا کنار هر نیروی اجرایی در چارچوب حوزه اجرا، حتی به‌صورت حداقلی نیروی جوان می‌گذاشت که از پارامترهای منطبق با استانداردهای حداقلی خود دولت برخوردار است، می‌توانست به‌آنها فرصت دهد و بعد بر اساس این فرصت مطالبه داشته باشد و برای آنها تعریف مسؤولیت کرده باشد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به‌صحبت مقام معظم رهبری که فرمودند حل مشکلات این کشور در نیویورک، لوزان و ژنو نیست، در همین کشور با توجه به‌استعداد، توان و ظرفیت داخلی است؛ تاکید کرد: دولت می‌تواند از ظرفیت‌های داخلی موجود استفاده ببرد و سه سطح برای این نگاه به‌ظرفیت‌های موجود می‌توان در نظر گرفت.

وی در تشریح ظرفیت‌های موجود توضیح داد: یک ظرفیت که می‌تواند معضل و مشکلات را برطرف کند، بازگشت نیروهای توانمند و کارآمدی است که فرصت خدمت دارند، اغلب هم جوان هستند و دولت با آمدنش همه این‌ها را پاکسازی کرد و رفت به‌سمت نیروهای پیر که بیشتر رویکرد مشورتی و مشاوره‌ای برای این‌ها در جامعه مفید بود، این افراد ضمن اینکه معضل و مشکل دولت را حل می‌کنند، می‌توانند معضل و مشکل بسیار بزرگ امروز را حل کنند و به‌طور کلی در چارچوب نگاه اقتصاد مقاومتی می‌توانند خیلی از معضلات را برطرف کنند.

باقرزاده گروه دوم را افرادی دانست که در چارچوب بدنه جریان علمی کشور حضور دارند و متذکر شد: این افراد نشان دادند استعداد و توانمندی اجرایی کشور را دارند، با سیاست‌های کلان دولت هم همراه هستند و می‌توانند معضل و مشکل دولت را برطرف کنند.

وی ظرفیت سوم را فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها معرفی کرد و گفت: این افراد امروز سر از پا نمی‌شناسند که یک فرصت خدمت فراهم شود تا بتوانند نشان دهند که اگر به‌جوان‌ها اعتماد شود، می‌توانند کارهای بزرگی را انجام دهند و فکر می‌کنم این سه عرصه قابلیت بهره‌گیری توسط دولت را دارد.

تسلط بر چالش‌ها، پتانسیل‌ها و کمبودهای استان مهم است

مسؤول ستاد انتخاباتی روحانی در خراسان رضوی در تشریح شاخصه‌های استاندار بعدی گفت: استاندار به‌عنوان نماینده عالی دولت در استان باید از ویژگی‌هایی برخوردار باشد که بتواند استان و مدیران و سازمان‌های استان را به‌شکل عالی مدیریت کند و در خدمت منافع مردم استان قرار بدهد.

حسین امینی تسلط بر چالش‌ها، پتانسیل‌ها و کمبودهای استان را مهم دانست و توانایی پیگیری همه این موارد و اقدامات جدی در زمینه آن‌ها را وظیفه استاندار برشمرد.

وی تجربه داشتن را ویژگی مهمی دانست و گفت: تجربه در مورد وزارت کشور مهم است و باید کسی باشد که در سطوح فرمانداری، معاون استانداری و استانداری کار کرده باشد، چون کار وزارت کشور با کار بقیه ادارات متفاوت است و باید همه ادارات را بتواند به‌نوعی نمایندگی کند.

رئیس هیأت اجرایی بنیاد باران در خراسان رضوی درخصوص جدایی نیروی انسانی زیاد از دولت؛ عنوان کرد: این قانون گرچه در کلیت امر لازمی است که به‌نیروهایی که جوانتر هستند و به‌سنین بازنشستگی نرسیدند، توجه شود، ولی به‌اعتقاد من این قانون در موقعیت مناسبی تصویب نشد به‌جهت اینکه تعداد زیادی نیرو از بدنه دولت به‌خصوص در سطوح مدیریت‌های کلان استان‌ها از دولت جدا می‌شوند، دولت هم متاسفانه در طی این ۱۵-۲۰ سال گذشته کادرسازی مناسب برای مدیریت خودش نکرده و پرورش نیرو به‌نحو مطلوب انجام نشده است.

وی یادآور شد: در هشت سال دولت گذشته متاسفانه مدیریت‌ها متفاوت از مدیریت‌های جاری بود، در دوره دولت فعلی هم ساماندهی نیروی انسانی به‌شکلی نبود که اکنون با خارج شدن این تعداد نیرو شود نیروهای مناسبی را از بدنه خود وزارتخانه‌ها جایگزین کرد و چه‌خوب بود که این قانون فرصتی را می‌داد که نیروها به‌تدریج بتوانند جایگزین شوند، نیروهای بازنشسته از بدنه دولت خارج شوند و مشورت دهند.

امینی تاکید کرد: در همه دنیا از نیروهایی که تجربه مدیریتی در سال‌های متمادی دارند، به‌عنوان کسانی که تجربه بلند مدتی در ارتباط با اداره استان‌ها و اداره مناطق دارند، به‌نحوی استفاده می‌شود که در بهتر شدن امور شود، بهره‌گیری کرد.

انتخاب استاندار رانتی پاسخگوی حل مشکلات مردم خراسان نیست

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان رضوی اولین ویژگی یک استاندار خدمت‌رسان را انقلابی بودن ذکر کرد و توضیح داد: استاندار خدمت‌رسان باید عمیقا انقلابی و اسلامی باشد، یعنی به‌انقلاب و اسلام عمیقا وفادار و نیرویی باشد که حاضر است برای انقلاب و اسلام فداکاری کند.

سید محسن بنی‌هاشمی در بیان ویژگی دوم گفت: استاندار باید پایگاه خودش را خدمت به‌مردم قرار دهد و خودش را از طریق خدمت کردن به‌مردم متصل کند، اگر استاندار از طریق رانت و از طریق روش‌هایی که افراد خودشان را به‌جاهایی متصل می‌کنند تا به‌مقامی برسند، انتخاب شود، بعد هم به‌جای کار کردن باید فقط هوای افراد یا جریاناتی را داشته باشند که آنها را به‌آن مقام رساندند و انتخاب این نوع آدم‌ها در شرایط حاضر پاسخگوی حل مشکلات مردم خراسان نیست.

وی در ارتباط با صدمه دیدن کارآمدی دولت با اجرای این قانون گفت: نیروهایی که اکنون بازنشسته هستند و در عین حال در مشاغل مختلف کشوری مانند استاندار و شهردار یا مقامات دیگر مشغول خدمت هستند، اگر افراد کارآمدی باشند، وقتی در بدنه اجتماع بروند کارهای بسیار زیادی وجود دارد که این افراد کارآمد می‌توانند این کارها را در پیش بگیرند و اگر هم افراد کارآمد نیستند که در اینجایی که قرار دارند هم کاری نمی‌کنند و بیرون هم بروند کاری نمی‌کنند و مشکلی ندارد.

بنی هاشمی تاکید کرد: ۱۰ برابر نیروهایی که اکنون بازنشسته هستند و این پست‌ها را در بدنه دولت اشغال کردند، نیروهای کارآمدتر وجود دارد و نگرانی از بابت کمبود نیروی کارآمد جوان نیست.

دولت مسؤول است، اجرای روح قانون را به‌اجرای ظاهر قانون اولویت ببخشد

دبیر اول حزب کارگزاران سازندگی ایران- خراسان رضوی با تاکید بر اینکه دولت نه برای استاندار بلکه برای همه مدیرانی که می‌خواهد، انتخاب کند باید به روح این قانون توجه کند؛ گفت: درست است که اشخاص بازنشسته با این سن یا ۳۰ سال سابقه کار نباید در مصادیق مدیریتی بنشینند، اما این ظاهر و صورت قانون است، این قانون یک سیرت و روح دارد و روح قانون این بوده که در واقع افرادی باید در این مسند بنشینند که انگیزه بالایی دارند و برنامه‌ها و ایده‌های جدیدی دارند.

امیر اقتناعی در توضیح توجه به‌روح قانون تصریح کرد: یعنی اگر کسی را با ۲۹ یا ۲۸ سال سابقه کار که یکی دو سال دیگر شامل این قانون می‌شود، بگذارد، به‌لحاظ اینکه ایده‌های جدید و انگیزه‌های جدید داشته باشد، خیلی فرقی نمی‌کند، این یعنی بی‌توجهی به‌روح قانون و توجه به‌ظاهر قانون و دولت اینطوری خودش را فریب می‌دهد و قطعا خودش متضرر  و به‌تبع این ضرر، جامعه ایران متضرر می‌شود.

وی متذکر شد: دولت مسؤول است، مسؤولیت اخلاقی، قانونی و شرعی دارد که نسبت به‌این مسئله توجه جدی داشته باشد و اجرای روح قانون را به‌اجرای ظاهر قانون اولویت ببخشد.

نایب رئیس شورای اصلاح طلبان خراسان رضوی همچنین توجه دولت به‌انتخاب مدیران هم‌راستا و هم‌جهت را مهم دانست و گفت: مدیران انتخابی باید با اهداف، برنامه‌ها و آرمان‌های دولت، هواداران دولت، کسانی که به‌دولت رای دادند و دولت را بر مسند نشاندند، همراهی داشته باشد و به‌آن برنامه‌ها، دیدگاه‌ها، اهداف و آرمان‌ها معتقد باشد، بنابراین، این بحث کلی است که استاندار بعدی باید از جریان خود دولت و اصلاح‌طلبانی که از دولت حمایت کردند، باشد.

استاندار باید خراسان‌شناس و مشهدشناس باشد

وی ویژگی دیگر استاندار را خراسان‌شناس و مشهدشناس بودن عنوان کرد و گفت: اداره استانی مانند خراسان با اداره دیگر استان‌های کشور متفاوت است و استاندار باید هم شناخت همه جانبه نسبت به‌مسائل استان داشته باشد و هم توانمندی خاصی برای اداره استان داشته باشد، بنابراین الزاما بومی بودن یا نبودن بحث مهمی نیست، بلکه توانمند بودن و شناخت داشتن نسبت به‌ابعاد متفاوت خراسان و مشهد بحث مهمی است.

اقتناعی ضمن تاکید بر عدم کارآمدی دولت؛ توضیح داد: چون پیش فرض من این است که دولت به‌خصوص در یک سال اخیر، کارآمد نبوده است، قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شاید یک توفیق اجباری برای دولت باشد تا ذره‌ای خودش را کارآمد کند، به‌شرطی که دولت این هوشیاری و هوشمندی را داشته باشد و بتواند از این فرصت به‌نحو احسنت استفاده کند.

وی دولت را از به‌کارگیری روش‌ها و متدهای قبلی برای انتصاب مدیران جدید منع کرد و تصریح کرد: در واقع دولت از قبیله‌گرایی یا سهم دادن به‌بعضی از گروه‌های غیررسمی و غیرشناسنامه‌دار خارج از احزاب بپرهیزد، بحث احزاب کاملا متفاوت است، با احزاب باید تعامل شود، چون احزاب دارای برنامه و هدف هستند و کسانی را که معرفی می‌کنند قطعا مسؤولیتشان را می‌پذیرند.

دبیر اول حزب کارگزاران سازندگی ایران- خراسان رضوی متذکر شد: اگر دولت بخواهد با گروه‌های غیرشناسنامه‌دار و مبهم که بیشتر شبیه گعده هستند وارد تعامل شود، همین مسیر طی می‌شود و به‌کارآمدی دولت کمک نمی‌کند، اما اگر دولت بیاید با توجه به‌وعده‌هایی که به‌مردم داده، با شناسایی چالش‌های فعلی کشور و نیازهای روز جامعه، منطبق بر این‌ها نیروهای کارامد و هم‌راستا با شعارها و وعده‌های خود را برای این مناصب انتخاب کند، من قطعا معتقدم که وضعیت دولت نه تنها از این شرایط بدتر نمی‌شود، بلکه به‌مراتب بهتر می‌شود.

وی تاکید کرد: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در واقع یک خون جدیدی را در کالبد بروکراتیک جامعه ایران می‌دمد، به‌این معنا که بالاخره افراد و مدیرانی که سالیان سال در مناصب مدیریتی و اجرایی مشغول به‌فعالیت بودند و فرصت نمی‌کردند، دیدگاه‌ها و نظراتشان را به‌روز و انگیزه‌هایشان را بازتولید کنند، به‌کنار می‌روند و افراد جوانتری بر مسند می‌نشینند که قطعا برنامه‌های جدیدی برای پیشبرد امور خواهند داشت.

اقتناعی اظهار کرد: مهم‌تر از برنامه‌های جدید، انگیزه مضاعفی است که آنها برای اثبات توانایی‌های خودشان به‌همراه دارند و به‌کار می‌بنندند و این در واقع یک فرصت تاریخی برای جامعه ایران و یک توفیق اجباری برای دولت اقای روحانی است.

وی گفت: بهتر بود دولت قبل از اینکه این قانون در مجلس تصویب و ابلاغ شود و مسئله پیرسالی بدنه بروکراتیک جامعه ایران بخواهد به‌صورت دستوری برطرف شود، خود دولت برای اجرای چنین دیدگاهی پیش‌قدم می‌شد و میانگین سنی مدیرانش را پایین می‌آورد و از مدیران جوان، با انگیزه، خلاق، دارای تفکرات نو و به‌روز، همراه با تحولات جامعه جهانی و منطبق بر نیازهای روز جامعه ایران انتخاب می‌کرد.

نایب رئیس شورای اصلاح طلبان خراسان رضوی تنها چالش دولت را فرصت دو ماهه برای اجرای قانون دانست و ادامه داد: امیدوارم، در همین بازه زمانی اندک دولت تا پایان ۶۰ روز تدابیر لازم را بیاندیشد و نگذارد دقیقه ۹۰ تصمیم بگیرد و باز هم بیش از این فرصت‌سوزی نکند.

وی تاکید کرد:  نگاهم به‌این قانون مثبت است جز ایراد دو ماهه‌ای که دارد و چاره‌ای هم نیست و امیدوارم دولت تدبیر و امید آقای روحانی که در یک سال گذشته در اکثر امور در تدبیر کردن عاجز بوده در این مورد تدابیر مقتضی و مورد نیاز را به‌کار ببندد.

دغدغه شخصیت‌های سیاسی فارغ از جناح‌بندی‌های موجود نیز مانند دغدغه مردم این استان، انتخاب استانداری برای رفع معضلات موجود است تا از ظرفیت‌ها و استعدادهای استان درراستای رفع معضلاتش بهره برد، حتی همان‌ها که بومی بودن را اولویت نمی‌دانند، شناخت دقیق از استان را اولویت می‌شمارند.

باید دید وزیر کشور در این شرایط حساس که بسترهای نارضایتی در حوزه‌های مختلف به‌خصوص اقتصاد و سرمایه‌گذاری در حال گسترش است و مردم این استان نیز از عدم مدیریت صحیح بی‌بهره نبودند، با انتخابی شایسته در پی مدیریت تخصصی و توانمند است یا انتخابی پر از حاشیه را نصیب دیار خراسان می‌کند تا موج دیگری را در پی بی‌توجهی به‌اصل مسائل استان رقم بزند؟

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.