خوزستان_فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان از دستگیری فردی در باوی و کشف و ضبط ۱۳ شیء تاریخی از او خبر داد.

کشف و ضبط ۱۳ شیء تاریخی در شهرستان "باوی"

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، سرهنگ حسین بهداروند داشت: براساس گزارش مسئول پایگاه حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان باوی و با توجه به گزارش واصله از پلیس اطلاعات شهرستان، طی عملیات بازرسی از شخصی با هویت معلوم یک عدد سکه، شش عدد قاشق مفرغی، یک عدد سنجاق‎سر مفرغی، یک عدد ملاقه مفرغی، چهار عدد مهره سنگی که همگی دارای ارزش تاریخی هستند کشف و ضبط شد.

وی افزود: در پایان متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

دستگیری ۶ حفار غیرمجاز در لالی

فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان در ادامه از دستگیری شش حفار غیرمجاز در شهرستان لالی نیز خبر داد و گفت: طی گزارش دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر حفاری غیرمجاز در غار تاریخی پبده از توابع شهرستان لالی، نیروهای یگان حفاظت جهت اطلاع صحت و سقم موضوع بی‎درنگ به محل موردنظر عزیمت کردند و چند نفر را در حال حفاری مشاهده کردند.

وی اضافه کرد: این نیروها به منظور جلوگیری از متواری شدن متهمان، طی عملیات غافلگیرانه و پلیسی موفق به دستگیری شش نفر و کشف و ضبط آلات و ادوات حفاری شدند.

بهداروند خاطرنشان کرد: متهمان، پس از دستگیری، تحویل نیروهای انتظامی شدند و ضمن تشکیل پرونده هم‎اکنون موضوع از طریق مراجع محترم در دست پیگیری است و تلاش جهت دستگیری متهمان احتمالی دیگر نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.