رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه 50 درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تمام وقت جغرافیایی هستند و در بخش بالین فعالیت می کنند و درآمد دیگری در بخش خصوصی ندارند،گفت: در حال حاضر پرداخت مطالبات این گروه از دانشگاهیان با وقفه چندین ماهه روبرو شده است که از مسئولان وزارت بهداشت و دولتی می خواهیم که به صورت جدی تری این موضوع را دنبال کنند.

مطالبات 50 درصد از اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد چندماه پرداخت نشده است
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمد رضا دارابی امروز در همایش مدیران بودجه دانشگاه های علوم پزشکی کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: دانشگاه ها در حال حاضر با شرایط خاصی در حوزه مالی روبرو هستند، تصریح کرد: در جایی که برخی از مطالبات در درون دانشگاه با وقفه 12 ماهه روبرو است، بسیاری از سازمان ها در حوزه دریافت مطالبات همکاری لازم را با دانشگاه ندارند و در برخی از موارد با قطعی آب یا برق برخی از واحدها به دلیل بدهی روبرو می شویم.
وی افزود: به هر میزان که مطالبات در زمان و موعد مقرر پرداخت شود رضایت مندی نیز افزایش می یابد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه امور مالی قلب تپنده در هر موسسه ای است و با تمامی واحدهای سازمان در ارتباط است و پوشش می دهد، تصریح کرد: مدیران مالی مسئولیت بسیار سنگینی را به جهت صیانت از مسائل مالی، مطالبات مالی دانشگاه ها و پوشش نیازهای مالی دانشگاهیان بر دوش دارند.
 دارابی با بیان اینکه شرکت‌های مختلفی با دانشگاه همکاری دارند و باید مطالبات این شرکت ها نیز پرداخت شود تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود عدالت در توزیع منابع مالی ، پرداخت مطالبات یک هنر است که مدیران مالی باید آن را داشته باشند.
وی دکتر دارابی با بیان اینکه باید به دانشگاه های علوم پزشکی نگاه ویژه ای شود خاطر نشان کرد: تمام کسانی که در دانشگاه فعالیت می کنند تلاش می کنند تا خدمات مناسب و مطلوبی را به مردم ارائه دهند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در سال های اخیر با برنامه ریزی و حمایت های وزیر بهداشت اقدامات موثری در سطح کشور در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور صورت گرفته است اظهار داشت: ایجاد مجامع سلامت، کمیته سلامت و امنیت غذایی، سند پیشگیری از بیماری های غیر واگیر، توسعه فضاهای فیزیکی، اجرای برنامه تحول نظام سلامت از جمله این اقدامات است. 
وی خاطرنشان کرد: فعالیت توسعه ای و عمرانی که در حوزه سلامت در سال های اخیر انجام شده است پس از پیروزی انقلاب اسلامی کم نظیر بوده و این مایه افتخار کشور است که در راستای گسترش خدمات به مردم در مناطق مختلف کشور تلاش شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.