نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز چهارشنبه روستای خان احمر در شرق قدس اشغالی را محاصره کرده و آماده تخریب آن شده اند.

محاصره روستای «خان‌احمر» برای تخریب آن

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دادگاه رژیم صهیونیستی حکم تخریب این روستای فلسطینی را صادر کرده است و رژیم صهیونیستی تا روز گذشته به ساکنان آن مهلت داده بود تا خانه های خود را تخلیه و این منطقه را ترک کنند.

اکنون پس از پایان مهلت داده شده، ارتش رژیم صهیونیستی این روستا را محاصره و خود را برای تخریب آن آماده می کند.

طی روزهای و هفته های گذشته بسیاری از کشورها تصمیم رژیم صهیونیستی برای تخریب این روستای قدیمی فلسطینی را محکوم کرده و خواستار تجدیدنظر در آن شده بودند.

با تخریب این روستا علاوه بر آواره شدن صدها فلسطینی، ارتباط بین مناطق فلسطینی نشین در کرانه باختری و قدس اشغالی عملا قطع خواهد شد.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با تخریب این روستا که از موقعیت استراتژیک و بسیار مهمی برخوردار است، اراضی آن را تصرف و برای توسعه شهرک سازی اختصاص دهد.

ساکنان روستای خان احمر و صدها نفر از فعالان خارجی حامی فلسطین از مدت ها پیش در این روستا تحصن کرده اند تا مانع از تخریب آن شوند.

نظامیان اسرائیلی اخیرا یک فعال فرانسوی را که از جمله تحصن کنندگان در این روستا بود، پس از ضرب و شتم بازداشت کردند و مدتی هم در بازداشت نگه داشتند اما پس از آزادی، این فعال فرانسوی بلافاصله به این روستا بازگشته و به تحصن در آن ادامه داد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.