رئیس کمیسیون فنی وعمران شورای اسلامی با اعلام اینکه تا کنون 75 هزار تن آسفالت در معابر سطح شهر همدان اجرا شده است ،تاکید کرد : مهندسین ناظر آسفالت مناطق چهار گانه شهرداری باید در محل اجرای طرح حضور مسافر داشته باشند.

مهندسین ناظر حضور مستمری درمحل اجرای طرح آسفالت داشته باشند
به گزار ش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی رحیمی فر در جلسه کمیسیون، فنی عمرانی شورا  در خصوص اجرای پروژه های آسفالت تاکید کرد: ضروری است اطلاع رسانی کامل و هماهنگی های لازم با شرکتهای خدمات رسان جهت انجام آسفالت خصوصاً روکش بعمل آید .

رحیمی فر با بیان اینکه در سال جاری حدود 37 کیلومتر مجوز حفاری در شهرداری صادر شده است، اضافه کرد: در راستای جلوگیری از دوباره کاری و هدر رفت هزینه ها شهرداری باید اطلاع رسانی کامل قبل از اجرای آسفالت را به شرکت های خدمات رسان داشته باشد.

وی با بیان اینکه کنترل مضاعف کیفیت آسفالت و قیر و اولویت بندی مکان های مشخص شده در بودجه است، اظهار کرد: باید محل هایی که براساس بودجه آسفالت، روکش نیاز دارد بر روی نقشه تفصیلی مشخص و در کمیسیون معاونت فنی و عمرانی شهرداری تصویب شود.

رئیس کمسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی با تاکید جدولگذاری در محل های مورد نیاز، قبل از اجرای آسفالت، گفت: استفاده از پلانر و برداشت آسفالت در محلهایی که مجدداً روکش می شود و استفاده مجددا از مصالح بازیافت شده در چرخه تولید آسفالت هم بسایر حائز اهمیت است و در با بررسی های بعمل آمده از مصالح جدید و جایگزین در صورت وجود در محل حفاری یا روکش های آسفالت انجام شود.

رحیمی فر با تاکید بر توجه به کیفیت اجرای آسفالت در کنار کمیت کار افزود: شیب بندی مناسب طولی و عرضی معابر باید در هنگام آسفالت روکش کنترل و پیش بینی شود و در رایستای همسطح نمودن دریچه های منهول ادارات خدمات رسان و جلوگیری از خسارت سریعاً توسط ادارات مربوطه هماهنگی بعمل آید.

وی در ادامه بر تسریع در روند اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح سردار شهید همدانی تاکید کرد و با اشاره به شرایط اقتصادی بوجود آمده تاکید کرد: باید با توجه به وضعیت کنونی، شرایط پیمانکار را هم مدنظر قرار داد.

در ادامه معاون فنی عمرانی شهرداری همدان به ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح سردار شهید همدانی پرداخت و از پیشرفت 55 درصدی طرح خبر داد .

موسی رسولی به تعیین تکلیف اجرای پروژه آسفالت سطح شهر با توجه به افزایش قیمت ها اشاره کرد و یادآور شد: در هر صورت تلاش شهرداری اجرای حجم آسفالت تعریف شده در بودجه سال جاری تا پایان سال است.

رسولی با اشاره به اینکه بودجه آسفالت شهرداری بر اساس قراردادهای منعقده با پیمانکاران صورت گرفته است، افزود: با توجه به افزایش قیمت قیر به ناچار طبق دستورالعمل شورای فنی استان عمل خواهیم کرد تا فشاری بر پیمانکاران وارد نشده و آنها هم متضرر نشوند  که بر این اساس اخطار فسق قرارداد به پیمانکاران داده شد، علی رقم اینکه در این زمنیه شهرداری متضرر می شود.

    انتهای پیام/       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.