خراسان شمالی- رضا رجب زاده: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رسیدگی به واحدهای شهری تخریبی که تا کنونی اقدامی برای آنان انجام نگرفته است را در اولویت کاری خود قرار دهد.

روند جابجایی روستای پسرکانلو شتاب گیرد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، رضا رجب زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در دومین نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان در سال جاری گفت: موضوع جابجایی روستای پسرکانلو باید با فوریت پیگیری شود و روند کار شتاب گیرد.

وی اظهار داشت: خراسان شمالی منطقه ای زلزله خیز است بنابراین تدبیر و نگاه مدیریتی ما باید به موضوع بازسازی مناطق زلزله زده متفاوت باشد تا در آینده با بروز حوادث احتمالی شاهد خسارت های بیشتری نباشیم.

وی افزود: روستانشینان از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و نگاه ما در روند رسیدگی به مشکلات آنان باید منجر به تسهیل گری باشد و بنده تاکید دارم موضوعات مختلف با نگاه ملاطفت آمیز همراه با برخورد مقتدرانه حاکمیت مدیریت شود.

وی ادامه داد: مراجعات پی در پی مردم برای حل مشکلات نباید برای هیچ یک از مسئولان عادی شود چرا که بسیاری از درخواست ها و مطالبات مردمی، بحق و قابل رسیدگی است و ضمن قدردانی از اقدامات در خصوص بازسازی مناطق زلزله زده استان یادآور می شوم بازسازی در فضای بدون حاشیه موجب کاهش نگرانی های عموم مردم و تسریع در روند خدمت رسانی به آنان شد.

رجب زاده با اشاره به واحدهای شهری تخریبی که تا کنونی اقدامی برای آنان انجام نگرفته است، تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رسیدگی به این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دهد.

رجب زاده در پایان هم چنین بر رسیدگی به مشکلات منطقه زلزله زده گلستان شهر بجنورد هم تاکید کرد.

در ادامه این نشست مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی هم خبر داد: از چهارده هزار و ۵۳۴ واحد احداثی و تعمیری شهری و روستایی تاکنون یازده هزار و ۳۴۵ واحد گواهی پایان کار خود را دریافت کرده اند.

علی محمدی افزود: از این تعداد ۳۳۶ واحد احداثی شهری، ۲۲۶۷ واحد روستایی احداثی و ۸۷۴۲ واحد تعمیری شهری و روستایی بوده است و یادآور می شوم عملیات جابجایی روستاهای قره چای و پسرکانلو که در زلزله گذشته دچار رانش شدند، در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.