خراسان شمالی- محمدرضا خباز: خراسان شمالی در حوزه هایی همچون گردشگری، فرش ابریشم، پرورش اسب اصیل ترکمن، هنرهای دستی و موسیقی مقامی حرف های بسیاری برای گفتن دارد که باید این ظرفیت ها معرفی شود.

تفاهم نامه میزبانی خراسان شمالی در جشنواره تولیدات مراکز صداوسیما امضا شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، در نشستی با حضور محمدرضا خباز، استاندار خراسان شمالی و رئیس مرکز سیمای استان های سازمان صداوسیما، تفاهم نامه میزبانی خراسان شمالی در بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان ها با تاکید بر معرفی ظرفیت های این خطه امضا شد تا این استان سال آینده میزبان این جشنواره باشد.

استاندار خراسان شمالی در این نشست اظهار داشت: برگزاری این جشنواره ضمن این که کاری بسیار ارزشمند و فوق العاده بزرگ محسوب می شود، می تواند تمام استعدادهای ناشناخته این استان را در سطح ملی معرفی کند.

محمدرضا خباز تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در پایین بودن برخی شاخص ها در سطح کشور، معرفی نشدن این استان است و حتی خود بنده به عنوان یکی از طراحان اصلی تقسیم خراسان، تنها دو بوستان بش قارداش و باباامان بجنورد را می شناختم.

وی ادامه داد: خراسان شمالی در حوزه هایی همچون گردشگری، فرش ابریشم، پرورش اسب اصیل ترکمن، هنرهای دستی و موسیقی مقامی حرف های بسیاری برای گفتن دارد که باید این ظرفیت ها معرفی شود.

خباز اظهار داشت: سال آِینده با برگزاری این جشنواره، خراسان شمالی می تواند تحقق شعار «تبدیل استان از معبر به مقصد» و ماندگاری مسافران و زائران  و حضور بیشتر سرمایه گذاران را شاهد باشد.

وی بیان کرد: در بحث اعتبارات برگزاری این جشنواره، قانونی به عنوان اختصاص یک درصد از اعتبارات تمام دستگاه های اجرایی به امور فرهنگی باید ابلاغ شود تا از این طریق بتوانیم استعدادهای ناشناخته استان را بیشتر معرفی کنیم.

رئیس مرکز سیمای استان ها نیز در این نشست با ابراز خرسندی از میزبانی خراسان شمالی در جشنواره تولیدات مراکز استان ها گفت: برگزاری جشنواره تولیدات مراکز استان ها رویدادی بزرگ و سراسر نشاط  و شور و احساس خوب است که راهبرد اصلی آن معرفی ظرفیت استان ها با کمترین هزینه و بهترین بهره وری در سطح کشور است.

فاطمی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری این جشنواره خراسان شمالی بیشتر در سطح ملی معرفی شود؛ ضمن آن که ظرفیت های ناشناخته این استان هم می تواند در قالب مستند، عکس و گروه های نمایشی ارائه شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.