همدان - معاون ارتباطات جامعه المصطفی در همایش بین المللی نخبگان و سفیران فرهنگی همدان گفت: حج و اربعین بزرگترین گردشگری دینی در دنیا است.

حج و اربعین بزرگترین گردشگری دینی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین  ؛ دکتر قنبری  معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی ،با بیان اینکه همدان شهری پر افتخار، علمی و عرفان خیز است؛ اظهار کرد: جامعه المصطفی در چارچوب کلان گفتمانی خود تلاش می کند ارزشهای اسلامی و انقلابی و انسانی را ترویج کند.

وی افزود: هجرات به دارالعلم و هجرت از دارلعلم به وطن خود برای انزار و تبشیر را در جامعه المصطفی دنبال می کنیم.

معاون ارتباطات جامعه المصطفی اضافه کرد: هجرت اول به دارالعلم آغاز می شود تا پاسخ بگیرند با دردها ودغدغه هوی دارند که هجرت فیزیکی هم است.

وی ادامه داد: تا وقتی که هجرت معنوی نباشد هجرت علمی شکل نمی گیرد.

قنبری بیان کرد: اولیا همواره به کسب علم و دانش توصیه کرده اند حتی در نقاط دور باشند و مسلمانان به فراگیری علم تشویق شدند.

وی اعلام کرد: هجرت علمی را با عنوان گردشگری علمی می شناسیم و تحول درونی شکل می گیرد که هجرت فیزیکی نیز صورت گیرد.

قنبری ادامه داد: هجرت برای کسب علم به مدینه، نجف، و... بود و امروز قم است که هزاران المصطفایی به قم می آیند برای کسب علم و معرفت می ایند.

وی افزود: علوم عقلی و نقلی را در جامعه المصطفی فرا می گیرند و همچنین عرفان و اخلاق می آموزند.

معاون ارتباطات جامعه المصطفی بیان کرد: علوم اجتماعی را با رویکرد اسلامی در بستر فیزیکی ارائه می دهد که در کسورهای دیگر دردمندان را شناسایی و نسخه شفا بخش که یاد گرفتند را ارائه می دهند.

وی ادامه داد: گفت گو میان مذهبی و درون دینی شکل می گیرد در جامعه المصطفی که پرچم وحدت را بر افراشتیم و همه المصطفایی هستند.

قنبری بیان کرد: در ادامه گردشگری دینی و علمی که المصطفایی پیگیری می کند و دانش آموخته به کشور خود برگشته و آموخته های خود را منتقل می کند.

وی اضافه کرد: گردشگری فرهنگی و میان فرهنگی که المصطفایی نقطه تلاقی ۱۳۰ است که گفتگوهای میان فرهنگی شکل گرفته است.

معاون ارتباطات جامعه المصطفی تاکید کرد: اگر امروز گردشگری دینی در دنیا مطرح است و واتیکان و معابد مورد بازدید قرار می گیرند در اسلام نیز حج بزرگترین گردشگری دینی است که ضمن زیارت تبادلات دینی شکل می گیرد.

وی ادامه داد: پس از حج، مراسم اربعین را داریم که از سراسر جهان نمایش بزرگ اسلامی را نشان می دهند و همچنین زیارت امام رضا و قم است.

قنبری افزود: حوزه علمیه قم در گردشگری دینی نقش دارد و همین طور در تمام استان ها که امروز در این زمینه به همدان آمده ایم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.