رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:۲۲ درصد اشتغال و ۱۵ درصد ارزش افزوده اقتصادی در این استان مربوط به بخش کشاورزی است.

۲۲ درصد اشتغال خراسان رضوی مربوط به بخش کشاورزی است

به گزارش قدس آنلاین،   مجتبی مزروعی صبح امروز در جلسه مشترک هیئت تجاری فرانسه با مسئولان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد:۲۲ درصد اشتغال و ۱۵ درصد ارزش افزوده اقتصادی در این استان مربوط به بخش کشاورزی است و حدود ۹میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می شود که ۸ میلیون تن آن دامی و یک میلیون تن آن زراعی و باغی است.

وی افزود: خراسان رضوی استان صادراتی از نظر محصولات کشاورزی نظیر انار، پسته، انگور، کشمش، گیاهان دارویی و زعفران است که اگر با فرانسه در این خصوص ارتباطات بیشتری داشته باشیم، قطعا در بحث اقتصادی خواهیم توانست گامهای بلند و بزرگی برداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: این استان از نظر اقلیمی ظرفیت خوبی برای تولید گیاهان دارویی دارد که این خود نیازمند صنایع فرآوری مناسب است وما حاضریم چه به صورت یک طرفه و چه به صورت مشارکتی از لحاظ تامین سرمایه  برای خرید تکنولوژی و ماشین آلات مورد نیاز، از کشور فرانسه اقدام کنیم.

وی گفت:درصدد هستیم برای بهره وری بیشتر از آب ۱۷ هزار هکتار کشت گوجه فرنگی و خیار و ۳۵ هزار هکتار کشت جالیز دراین استان را به گلخانه منتقل کنیم که برای تامین بذر، کود، سم و تجهیزات گلخانه ای مورد نیاز، در این زمینه  آماده انعقاد قرارداد های مستقیم با کشور فرانسه هستیم.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.