ساری- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران از ایمن شدن سیستم گرمایشی ۹۰ درصد مدارس استان خبر داد.

۹۰ درصد مدارس مازندران از سیستم گرمایشی ایمن برخوردار شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قربان علی شیرزاد در گفتگوی اختصاصی با قدس آنلاین با اشاره به اینکه در روستاها از سیستم پیکچ برای جایگزینی استفاده کردیم، اظهار کرد: از ۱۱ هزار کلاس درسی که از بخاری نفتی و گازی استفاده می کردند، ۹۶۰۰ کلاس به سیستم گرمایشی حرارت مرکزی مجهز شدند.

وی با اعلام اینکه بخاری های دوجداره «هرمتیک» که از فضای اکسیژن کلاس استفاده نمی کند و بسیار ایمن است در برخی از مدارس نصب خواهد شد، اضافه کرد: در این راستا مناقصه خرید ۵۰۰ دستگاه از اینگونه بخاری ها در دست اجراست تا در کلاس هایی که بخاری معمولی دارند، نصب گردد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران با اشاره به اینکه اینگونه بخاری ها ساخت داخل و در همدان تولید می شود، یادآور شد: شورای اقتصاد برای خرید این سیستم گرمایشی، سوبسید درنظر گرفته است.

شیرزاد از بهره برداری از ۲۸ فضای آموزشی جدید همزمان با شروع سال تحصیلی خبر داد و خاطرنشان کرد: در این میان، ۱۷ پروژه با مشارکت خیرین ساخته شده است.

وی به برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز اشاره و اضافه کرد: ۷۵ درصد تعهدات خیرین، تحقق می یابد و مازندران در این زمینه جزو استان های پیشرو است.

وجود ۱۵۰ فضای نیمه کاره آموزشی و پرورشی

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران یادآور شد: ۱۵۰ فضای نیمه کاره آموزشی و پرورشی در استان وجود دارد که برای تکمیل شان، ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

شیرزاد سرانه آموزشی مازندران را بالاتر از کشور دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمرکزمان روی مقاوم سازی مدارس تخریبی است.

وی با اشاره به اینکه یک سوم کلاس درس های استان نیاز به مقاوم سازی و بازسازی دارند، گفت: برای بازسازی ۶ هزار کلاس درس استان، ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران خاطرنشان کرد: بنیاد برکت، بانک ملت، بانک ملی و بنیاد قلم چی نیز در ساخت تعدادی مدرسه در استان مشارکت کردند.

عدم سازگاری تجهیزات هنرستان ها با سیاست های آموزش و پرورش

شیرزاد یکی از مشکلات را عدم استقبال صاحبان کالا از مناقصات خواند و افزود: رغبت برای حضور در مناقصه خرید تجهیزات و پیمانکاری وجود ندارد چراکه هزینه تمام شده پروژه ها به شدت بالا رفته و شاهد افزایش چندبرابری اقلام موردنیاز هستیم بطوریکه برخی کالاها تا ۴ برابر افزایش قیمت داشته اند.

وی با اعلام اینکه سه ساله شدن هنرستان ها و استقرار پایه دوازدهم موجب شد تا در رابطه با تجهیزات دچار مشکل شویم، توضیح داد: برخی تجهیزات برای مدارس جدید خریداری شد تا مشکلات به حداقل برسد و درصدد هستیم با خرید اقلام موردنیاز تا ۱۵ آبان، بخشی از نیازها را مرتفع کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران با بیان اینکه تجهیزات هنرستان ها قدیمی و نامناسب بوده و به روز نیست، تاکید کرد: تجهیزات اینگونه مدارس هزینه بالایی داشته و کمتر مورد توجه قرار می گیرد و این مساله باید از طریق اعتبارات ملی و استانی پیگیری شود.

شیرزاد با اعلام اینکه سیاست های آموزش و پرورش با تجهیزات هنرستان ها سازگاری ندارد، توضیح داد: سیاست ها بر مبنای مهارت آموزی دانش آموزان بوده ولی متاسفانه امکانات به لحاظ فضای فیزیکی و تجهیزات قدیمی است.

وی با اشاره به اینکه نوسازی تجهیزات هنرستان ها باید در طول چند برنامه اتفاق می افتاد، خاطرنشان کرد: اعتبارت و بضاعت ها با نیازها سازگاری نداشته و مستلزم توجه ویژه است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.