ساری- علی ثباتی در گفتگو با قدس آنلاین از بازآفرینی ۹ محله استان در سال جاری خبر داد.

۹ محله مازندران بازآفرینی می‌شوند / ۲۲ درصد مازندرانی‌ها اجاره‌نشین هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی ثباتی  معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران در گفتگوی اختصاصی با قدس آنلاین با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه دولت موظف شده است سالانه ۲۷۰ محله در کشور را بازآفرینی کند، اظهار کرد: دولت بدنبال آن است که حس تعلق مردم نسبت به محله را همانند گذشته بالا ببرد تا زیست پذیری و کیفیت زندگی در شهرها ارتقا یابد.

وی با اعلام اینکه بازآفرینی محلات غفاری و چمران در ساری در دست اجراست، اضافه کرد: در این محلات، پارک، مرکز بهداشت، «خانه محله» ساخته و آسفالت معابر نیز صورت می گیرد.

هزینه ۳۰ درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی در محدوهده های بازآفرینی

معاون اداره کل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه دستگاه های اجرایی موظف شدند ۳۰ درصد اعتبارات خود را در محدوده های بازآفرینی شده هزینه کنند، ادامه داد: ساخت «خانه محله» بر عهده این اداره کل بوده و بهره برداری از آن را چندین دستگاه اجرایی برعهده دارند.

ثباتی با اعلام اینکه بر اساس سرشماری سال ۹۵، حدود ۲۲ درصد مازندرانی ها اجاره نشین هستند، گفت: هدف بازآفرینی این است که فاقدین مسکن صاحب خانه شده و کیفیت زندگی بالا برود و در این راستا بدنبال اقدامات زودبازده نیستیم.

وی توضیح داد: دولت زمین هایی را در بافت های فرسوده در اختیار توسعه گران قرار می دهد تا آنها خانه های مناسب را برای فاقدین مسکن بسازند.

وجود ۴۸۰۰ هکتار بافت فرسوده در مازندران

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران از وجود ۴۸۰۰ هکتار بافت فرسوده در استان خبر داد و افزود: بدنبال تسهیل فرآیندها هستیم تا توسعه گران وارد بافت های فرسود شوند و با سرمایه های خُرد مردم و تسهیلات، این بافت ها را بازسازی کنند.

ثباتی ادامه داد: در راستای کمک به سازندگان بافت های فرسوده تسهیلاتی از قبیل قیر رایگان، تخفیف ۵۰ درصدی در صدور پروانه، تخفیف ۱۰ درصدی تعرفه نظام مهندسی که تا ۵۰ درصد قابل افزایش است، ارائه می شود.

وی به واگذاری تسهیلات بانکی بدون سپرده با سود ۶ درصدی برای مسکن اولی ها اشاره کرد و یادآور شد: بدنبال آن هستیم که سود تسهیلات برای غیر اولی ها نیز تک رقمی شود.

برنامه ها، مردم محور نبود

معاون اداره کل راه و شهرسازی مازندران با اعلام اینکه امسال ۷۳۰ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند و در این راستا هیچ محدودیتی نداریم، اضافه کرد: استقابل مازندرانی ها در رابطه با دریافت تسهیلات خوب بوده و رتبه اول در کشور را دارا هستیم.

ثباتی با اشاره به اینکه در گذشته برنامه ها مردم محور نبود و مردم در نظام برنامه ریزی کشور نقش نداشتند، گفت: هم اکنون بدنبال حضور مردم و همه دستگاه های اجرایی در مناطق پنج گانه هستیم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.