مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: خوشبختانه تب کریمه کنگو تلفات انسانی در خراسان رضوی نداشته و تنها ۱۳ مورد دام به این بیماری مشکوک بوده‌اند که ۷ عدد از آنها مبتلا تشخیص داده شده‌اند.

تب کنگو تلفات انسانی در خراسان رضوی نداشته است

به گزارش قدس آنلاین، احمد شریعتی گفت: حساسیت اصلی دولت در حوزه‌های گوشت، شیر، تخم مرغ و مرغ بوده چراکه با کوچک‌ترین بیماری مانند تب برفکی و یا آنفولانزای پرندگان بخش زیادی از معیشت مردم تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: دامپزشکی حرفه بسیار مهمی است اما در اعتبارات به آن اعتنایی که باید نمی‌شود و نیاز است این را یادآور شوم که علت اصلی پایین آمدن میزان ابتلای مردم به بیماری‌های عفونی این است که عوامل ایجاد آنها بر روی حیوانات مورد آزمایش قرار گرفته و راه حل آنها کشف می‌شود که این کار توسط دامپزشکان صورت می‌گیرد و تعدادی از همکاران ما هم در همین فرآیندها بیمار شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به شیوع تب کریمه کنگو، خاطرنشان کرد: در برخی از استان‌ها به صورت محدود تلفات این بیماری رخ داده و به همین علت ما برای پیشگیری از بهمن و اسفند به صورت جدی اقداماتی را در دستور کار قرار دادیم.

شریعتی ادامه داد: در استان خراسان رضوی 13 مورد مشکوک به تب کریمه کنگو وجود داشت که 7 عدد از این تعداد به این بیماری مبتلا بودند  اما خوشبختانه این بیماری تلفات انسانی در استان خراسان رضوی به همراه نداشته است.

وی با اشاره به وضعیت معمولی استان خراسان رضوی در حوزه تب برفکی، هاری و آنفلوانزای فوق حاد پردندگان، تصریح کرد: با این حال نگرانی برای از بین رفتن این ثبات وجود دارد و در صورت شیوع این بیماری‌های مشکلات جدی به وجود می‌آید به همین علت نیاز است که دامداران، مرغداران و سازمان‌های مردم نهاد با دامپزشکی نهایت همکاری را داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی 90 درصد کارخانجات داخلی را در حوزه تولید خودکفا دانست و بیان کرد: با این حال در حوزه تولید مواد اولیه مشکلاتی وجود دارد و علاوه بر این ما در حوزه تجهیزات و لوزام آزمایشگاهی مورد نیاز بین 90 تا 100 درصد وابسته به واردات هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.