امام جمعه بشرویه گفت:مردم مومن و با ایمان ایران اسلامی با دیدن لباس نیروی انتظامی امنیت و آرامش را احساس می‌کنند

نیروی انتظامی در بین مردم و در کنار مردم به دنبال تامین امنیت و آرامش جامعه است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه،"حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس الدین ظهر" امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان بشرویه که با حضور مردم مومن و انقلابی این شهرستان در محل مسجد جامع میدان برگزار شد با اشاره به ایام شهادت آقا امام سجاد علیه السلام خاطرنشان‌کرد: آقا امام سجاد علیه السلام و تمام انبیای الهی اسوه و الگوی حسنه هستند و باید از بزرگواران دینی در راستای سیره زندگی درس گرفت.

 امام جمعه بشرویه افزود: آقا امام سجاد علیه‌السلام همانگونه که از لقب آن حضرت مشخص است همواره در با خداوند خود راز و نیاز میکرد و شکر الهی را به جای می آورد.

 وی تصریح کرد :یکی از آثار کم نظیر مکتب شیعه صحیفه سجادیه است که می توان گفت بعد از قران و نهج البلاغه از مهمترین کتب مورد استناد شیعه محسوب می شود.

شمس  الدین با اشاره به اینکه مطالعه در صحیفه سجادیه انسان را با مسئله خداشناسی آشنا می‌کند گفت: در برخی از موضوعات دعا در صحیفه سجادیه مسئله خداشناسی انسان‌شناسی و جایگاه رسول خدا و همچنین مسائل اخلاقی و اجتماعی بیان شده است.

 امام جمعه بشرویه افزود :آقا امام سجاد در دعای مرزداران به وضوح جایگاه حافظان حریم امنیت و مرزها را تشریح کرده‌اند و امروزه این اثر با ارزش معنوی شیعه در ادیان دیگر هم تاثیر بسیار خوبی بر جای گذاشته است چنان که برخی از علمای اهل سنت درباره اثر آقا امام سجاد هم عنوان کرده‌اند که مقام این حضرت و جایگاه تعظیم و تکریم ایشان بسیار بالاست چرا که در این اثر توانسته چگونگی درخواست و ارتباط با خداوند را به وضوح بیان کند.

شمس الدین با اشاره به اینکه معلمان دانشجویان دانشگاهیان و دانش آموزان باید بیش از گذشته در راستای مطالعه این کتاب ارزشمند گام بردارند خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی‌های آثار امام سجاد علیه السلام تعریف حق و حقوق شهروندی و والدین فرزندان در جامعه می باشد .

وی افزود :یکی از مسائلی که آقا امام سجاد در صحیفه سجادیه به آن اشاره و تاکید کرده است رعایت حق الناس می باشد که این مسئله بسیار بزرگ بوده و دارای حساسیت و اهمیت ویژه ای در دین مبین اسلام است همچنین در این کتاب ارزشمند درباره چگونگی ارتباط کلامی افراد جامعه نیز بسیار سفارش شده که باید از زبان که وسیله ارتباط کلامی است به بهترین نحو استفاده گردد و از آن در راه خیر و صلاح بهره گیریم و همچنین از تهمت غیبت پرگویی و بی فایده گویی نیست پرهیز شود

شمس الدین در ادامه با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی خاطرنشان کرد :پرسنل محترم نیروی انتظامی در قالب‌های مختلف حفاظتی امنیتی مرزداری تمام صحنه های مختلف زندگی اجتماعی تلاش می‌کنند .

وی افزود: نیروی انتظامی در بین مردم و در کنار مردم به دنبال تامین امنیت و آرامش جامعه می‌باشد.

امام جمعه بشرویه  با اشاره به شاخه های نیروی انتظامی در تراز انقلاب اسلامی هم گفت با هر درجه و جایگاهی که باشند باید ولایت‌مدار و با مردان باشند .

وی خاطرنشان کرد: اخلاص و ایمان این عزیزان به عنوان شاخصه های اقتدار و قدرت آنها محسوب می شود که زیربنای آن خدمت رسانی به مردم است .

امام جمعه بشرویه با اشاره به اینکه مردم مومن و با ایمان ایران اسلامی با دیدن لباس نیروی انتظامی امنیت و آرامش را احساس می‌کنند بیان کرد: در مورد خائنین مجرمین و جنایتکاران که قصد دارند تا امنیت این کشور را به خطر بیاندازند نیروی انتظامی برای آنان ترس و هراس دارد و برای مردم مومن و با ایمان حافظ امنیت و آرامش است .

وی تصریح کرد : باید از سپاه پاسداران محترم نیز که با اقتدار و عظمت و تحت فرمان مقام معظم رهبری پاسخ دندان شکنی به گروه‌های تروریستی به ویژه علیه آنان همچون رژیم های کودک آمریکایی و اسرائیلی و آل‌سعود نشان داد و انتقام خون شهدای حمله تروریستی مجلس شورای اسلامی و اهواز را گرفت تقدیر کرد.

شمس الدین افزود: متاسفانه در زمانی که توسط رژیم بعثی صدام مناطق مسکونی مدارس و شهر های مرزی ما موشک باران شد گروه های مدافع حقوق بشری با کمترین واکنش ها این جنایات را یادآوری کردند و امروز هم که متاسفانه گروه‌های تروریستی که توسط همین مدافعان دفاع از حقوق بشری پشتیبانی می‌شوند واکنش زیادی نسبت به این مسئله نداشتند.

امام جمعه بشرویه  با اشاره به اینکه کسانی که چشم به کمک آمریکا دارند خائنان  به مملکت هستند افزود: رژیم متجاوز آمریکا و به خصوص ترامپ که دائماً در حال و یاوه گویی از هدفی جز سلطه گری بر کشورها ندارد و کسانی که هنوز در دل خود به دنبال کمک های آنان هستند بی‌شک خائن به مملکت می‌باشند .

وی تصریح کرد: ملت وفادار به نظام ولایی و رهبری پیوند محکم و عاطفی دارند و همچون رزمایش بزرگ و با اقتدار عاشوراییان یک بار دیگر نشان دادند که تابع ولایت و رهبری می باشند.

 امام جمعه بشرویه با اشاره به اینکه برخی حکام به ظاهر اسلامی در منطقه به دنبال ایجاد رابطه مستحکم با استکبار جهانی هستند افزود: متاسفانه برخی حکام به ظاهر اسلامی که  دل در گرو حمایت اجنبی بستند قطعاً آخرین ضربه را هم از همین رژیم‌ها خواهند خورد و امروزه عیناً این کشورها را تحقیر می کنند و ادعا می کنند که بدون آمریکا حتی دو هفته هم دوام نمی آورند و این نتیجه سرسپردگی به غربی هاست .

شمس الدین افزود: آنچه که در این دوره حوادث مختلفی در زمینه اقتصادی به وجود آمده این است که متولیان امر اقتصاد متأسفانه معاملات خود را با دلار انجام میدهند که باید تدبیری اندیشیده شده تا دلار را بتوانیم از چرخه اقتصادی جامعه کاهش دهیم .

وی با اشاره به اینکه از نهادهایی که می تواند سلامت و تندرستی جامعه را هدایت کند و از برخی حوادث و یا بیماری‌های مشترک بین انسان و دام جلوگیری کند سازمان دامپزشکی است فرا رسیدن این هفته را نیز تبریک گفت و افزود :انتظار داریم با تلاش مضاعف زمینه کاهش وقوع برخی بیماری های مشترک بین انسان و دام کاهش یابد و البته تلاش این بزرگواران هم قابل تقدیر است .

امام جمعه بشرویه همچنین از شهدای عزیز مدافع حرم هم یاد کرد و گفت :شهدای عزیز مدافع حرم که امنیت و آسایش و اقتدار نیروی جمهوری اسلامی را رقم زده اند در جایگاه بسیار با ارزش قرار دارند و اگر این عزیزان امروز نبودند و در جبهه‌های مقاومت جانفشانی نمی‌کردند همان ناامنی هایی که در سوریه عراق و یمن اتفاق می‌افتد در داخل شهر های ایران نیز به وضوح می دیدیم چرا که هدف دشمنان فروپاشی کانون مقاومت جوانان اسلام و سلطه بر کشور ماست و امید است این تلاش‌ها و جانفشانی های شهدای عزیز زمینه ساز ظهور آقا بقیه الله باشد .

شمس الدین همچنین در ادامه با تأکید به کمک به موکب اربعین آقا امام رضا علیه السلام هم گفت: توصیه می‌شود تا همه خیرین در راستای کمک به موکب امام رضا علیه السلام که با هدف خدمت به زائران آقا اباعبدالله الحسین در اربعین حسینی برپا خواهد شد همت کنند تا بتوانیم بیش از گذشته در اربعین حسینی و در شهرهای کربلا نجف و نجف و کاظمین مشغول خدمت‌رسانی باشند.

گفتنی است پرسنل نیروی انتظامی شهرستان بشرویه با لباس رسمی در مراسم نماز جمعه شرکت کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.