جابه جایی دو مدیر مدرسه سمپاد (استعدادهای درخشان) در خراسان رضوی در حالی با واکنش‌هایی ازسوی اولیا روبه‌رو شده که این اتفاق در دومین هفته از آغاز سال تحصیلی صورت گرفته است.

گلایه اولیای دانش‌آموزان از تغییر دو مدیر سمپادی

برپایه این خبر در این هفته، حکم تغییر مدیر دو دبیرستان سمپاد (استعدادهای درخشان) شهید هاشمی نژاد شماره ۴ مشهد و شهید بهشتی سبزوار در حالی صادر شده که زمزمه این تغییرات از تیرماه مطرح بوده، اما به هفته دوم مهرماه منتج شده است.

این تغییرات نابهنگام که منجر به حذف مدیریت دو مدیر از مدارس سمپاد استان شده با اعتراض خانواده دانش‌آموزان با طرح بروز اختلال در برنامه‌های درسی همراه شده است.

 شوک اولیا و دبیران از یک تغییر نابهنگام

یکی از اولیای دانش‌آموزان دبیرستان شماره ۴ هاشمی‌نژاد در گفت‌وگو با گزارشگر ما می‌گوید: تغییر مدیر این مدرسه در حالی اتفاق افتاده که همه اولیا و دبیران از این تصمیم شوکه شده‌اند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۱ که این مدرسه به بهره‌برداری رسیده تاکنون تنها یک سال اول، مدرسه توسط فرد دیگری مدیریت شده و مابقی سال‌ها دراختیار این مدیر بوده، می‌افزاید: این درحالی است که مدیر مذکور به دلیل توانایی علمی و آموزشی بالا، کارنامه درخشانی داشته است.

ولی دانش آموز دیگری هم با اشاره به باقی ماندن تنها پنج ماه تا زمان بازنشستگی این مدیر اظهار می‌دارد: تداوم مدیریت این مدرسه تا پنج ماه آینده، می‌توانست مانع تغییرات احتمالی در چارت مدرسه نیز بشود. او با اشاره به موفقیت مدیریت این مدرسه در نخبه پروری می‌گوید: کسب هشت رتبه زیر ۱۰۰۰ برای دانش‌آموزانی که ۳۰ نفر از آنان تراز منفی داشتند، اقدام درخور تحسینی بود که توسط این مدیر حاصل شد.

اولیای دانش‌آموزانی هم که جزو جدیدالورودهای این مدرسه هستند به گزارشگر ما می‌گویند: یکی از دلخوشی‌های خانواده‌ها برای قبولی در این مدرسه مدیریت توانمند آن بوده که متأسفانه بعد از شروع سال تحصیلی، دستخوش تغییر شده است.

به گفته آنان تغییر مدیر این مدرسه، منجر به برگزاری کلاس‌های بدون معلم در این مدرسه نیز شده است.

 تغییر بدون دلیل مدیر مدرسه سمپاد سبزوار

تغییر مدیریت باسابقه دبیرستان سمپاد شهید بهشتی سبزوار هم با انتشار این خبر در فضای مجازی روبه‌رو شد. در این خبر آمده است، تغییر سیداحمد جلیلی با ۱۰ سال سابقه‌ مدیریت درخشان در دبیرستان شهید بهشتی سبزوار و کسب موفقیت‌های کشوری و استانی اتفاق بسیار ناخوشایندی است. به گفته اولیا، مدیر این آموزشگاه، بدون دلیل موجه و به دور از توجه به حمایت‌های والدین از او، در ۵ مهر ماه برکنار شده است.

ناگفته نماند، درخواست دانش‌آموزان و پیگیری‌های انجام شده ازسوی اولیا تاکنون نتوانسته مانع این اقدام ازسوی مدیر آموزش و پرورش سبزوار شود.

 اولیا نگران نباشند

گزارشگر ما برای یافتن پاسخ دغدغه‌های مطرح شده به سراغ رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش خراسان رضوی می‌رود.

محمد مهدی مومنی در گفت‌وگو با گزارشگر ما ضمن رد ادعاهای مطرح شده، می‌گوید: در این تغییرات هرگز حذف مدیریت کارآمد در کار نبوده است. وی با بیان اینکه هدف از این تغییرات جابه‌جایی مدیریت مدارس نخبه‌پرور بوده، می‌افزاید: بنابراین جای هیچ گونه نگرانی برای اولیا وجود ندارد.

وی صدور مجوز از مراجع ذی صلاح در وزارت آموزش و پرورش را از دلایل طولانی شدن زمان صدور حکم تغییر مدیریت در مدارس سمپاد عنوان می‌کند و اظهارمی‌دارد: این در حالی است که سازوکار تغییر مدیریت در سایر مدارس متفاوت از این پروسه است.

این مقام مسئول درعین حال به خانواده دانش‌آموزان مدارس سمپاد اطمینان خاطر می‌دهد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، هیچ گونه خللی در تدریس دبیران و برنامه‌های آموزشی آموزشگاه‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.