هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق و کاهش 15 درجه‌ای دما در سطح استان در روزهای آینده نسبت به آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد.

رگبار و رعدوبرق در خراسان رضوی/ هوا سرد می‌شود
به گزارش قدس آنلاین ، بنا بر اطلاعیه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، طبق تحلیل نقشه‌های هواشناسی از اواخر وقت فردا جمعه، 13 مهرماه، استان تحت تأثیر سامانه ناپایدار بارش‌زا قرار خواهد گرفت، که با گسترش آن طی روز شنبه، 14 مهرماه، درغالب نقاط استان شاهد وقوع بارش‌های رگباری توأم با رعدوبرق -در نواحی مستعد بارش تگرگ- و وزش باد شدید خواهیم بود. این سامانه با جریانات سرد شمالی نیز همراه است و انتظار می‌رود باعث کاهش محسوس دما از اواخر وقت شنبه در سطح استان شود.
شروع بارندگی از اواخر وقت فردا جمعه، 13 مهرماه، از نواحی غرب و شمال‌غرب استان توأم با رعدوبرق و با احتمال بارش تگرگ و وزش باد شدید لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود که طی روز شنبه بر حجم بارش‌ها در سطح استان به ویژه نیمه شمالی افزوده خواهد شد.
با توجه به رگباری بودن بارش‌ها امکان وقوع آب‌گرفتگی معابر در شهرستان‌ها و سیلابی شدن مسیل‌های استان در فاصله زمانی شنبه، 14 مهرماه، تا ظهر یکشنبه، 15 مهرماه، وجود دارد.
بر این اساس، نفوذ جریانات سرد شمالی باعث کاهش محسوس 13 تا 15 درجه‌ای دما از اواخر وقت شنبه هفته آتی در سطح استان می‌شود، به طوری که دمای حداقل شبانه در نواحی سردسیر و کوهستانی در اوایل وقت یکشنبه و دوشنبه هفته آینده به صفر و کم‌تر از صفر درجه سلسیوس خواهد رسید.
از روز شنبه با توجه به گذر جبهه سرد و افت محسوس دما احتمال تشکیل مه و کاهش دید در اکثر محورهای استان –به ویژه محورهای شمالی- وجود دارد.
بر اساس این اطلاعیه، طبق مدل‌های پیش‌یابی بیش‌ترین حجم بارش در شهرستان‌ها و توابع درگز، قوچان، چناران، کلات –به ویژه ارتفاعات هزار مسجد-، شمال سبزوار، نیشابور، ارتفاعات بینالود، فریمان، ارتفاعات تربت حیدریه و کاشمر هم‌چنین در شهرستان مشهد پیش‌بینی می‌شود.
هم‌چنین حجم بارش طی روز جمعه، 13 مهرماه، و شنبه، 14 مهرماه، به طور قابل ملاحظه‌ای در استان‌های واقع در حاشیه دریای خزر -گلستان، مازندران و گیلان- افزایش یافته و احتمال سیلاب در اکثر محورهای منتهی به استان‌های مذکور وجود دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.