قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه براساس اقدامات صورت گرفته نگرانی در حوزه تامین کاغذ نشریات وجود ندارد، گفت: یکی از بخش‌هایی که در تحریم‌ها زود خود را نشان داد موضوع کاغذ بود.

نگرانی در حوزه تامین کاغذ نشریات وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، یوسف امینی در سفر خود به کاشمر با اشاره به اینکه در حوزه کاغذ عمدتا وارد کننده هستیم، افزود: ۸۰درصد کاغذ مورد نیاز کشور وارداتی است و مقدار کمی در داخل تولید میشود.

 وی با اعلام اینکه کمبود کاغذ زنگ خطری بود که زود زده شد، اظهار کرد: در این خصوص کارگروه ویژه‌ای میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و ریاست معاون توسعه و پشتیبانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مقابله با تحریم‌ها تشکیل شده است.

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه با حضور نمایندگان رسانهها و چاپخانه‌ها تصمیم گیری‌هایی خوبی اتخاذ شده و تاکنون با حضور دستگاه‌هایی که با کاغذ سروکار دارند جلساتی کارشناسی تشکیل شده است، عنوان کرد: در پی سفر معاونت مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خراسان رضوی جلسه‌ای با حضور برخی نشریات به خصوص روزنامه‌ها برگزار شد که در این جلسه مقرر شد نیاز کاغذ استان اعلام شود.

وی با اعلام اینکه تدبیر کلی در کشور اندیشیده شده و براساس آنچه اعلام گردید ۱۰۰ هزار تن کاغذ وارد کشور شده است، افزود: فکر نمی‌کنم نگرانی کلی در حوزه تامین کاغذ نشریات در کشور وجود داشته باشد.

امینی با اشاره به اینکه نشریات محلی باید موضوع کاغذ را جدی بگیرند، گفت: مکاتبه‌ای با شهرستان‌ها صورت گرفته که هر نشریه محلی نیاز کاغذ خود را به صورت یکساله اعلام کند تا پس از جمع بندی برای تامین به تهران ارسال شود.

وی با اعلام اینکه نحوه توزیع کاغذ پس از  هماهنگی بین استان‌ها برعهده رسانه‌ها گذاشته شده است، اظهار کرد: در حال حاضر در استان ۳۳۰ نشریه فعال، ۷۰ پایگاه خبری در حوزه فضای مجازی و پنج روزنامه فعال که به‌صورت روزانه منتشر می‌شود.

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه امسال طبق اعلام معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد جهت پرداخت یارانه مطبوعات، هر چهار ماه نشریات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و دوره پرداخت یارانه مطبوعات کوتاه می‌شود، گفت: اکنون اکثر شهرستان‌های استان دارای نشریه هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هر دستگاهی که بخواهد در حوزه فرهنگی حضور داشته باشد باید مجوز قانونی داشته باشد، بیان کرد: هر دستگاهی که در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کند باید براساس شرح وظایفی باشد که از سوی قانونگذار اعلام شده است.

امینی با بیان اینکه اگر فردی در حوزه فرهنگ غیر قانونی فعالیت کند برخورد می‌شود، کمبود اعتبارات فرهنگی را یک واقعیت دانست و گفت: امسال هم به نسبت سال‌های گذشته اعتبارات حوزه فرهنگ کاهش یافته است.

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اولویت اعتبارات را با شهرستان‌ها دانست و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در مرحله اول همان حداقلی که وجود دارد برای شهرستان تامین شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.