گیلان- سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان با اشاره به ثبت رکورد کم‌سابقه ۱۷۷ میلی‌متر باران در زمان ۱۰۰ دقیقه در ایستگاه رودسر گفت: ناپایداری‌ها تا روز یک‌شنبه در مناطق مختلف استان، به‌خصوص در نقاط مرکزی و شرقی ادامه دارد.

ثبت رکورد کم‌سابقه ۱۷۷ میلی‌متر باران در ۱۰۰ دقیقه در رودسر/ بارش‌ها تا یک‌شنبه در گیلان ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان گیلان ،محمد دادرس با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان در ساعات آینده اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته سامانه بارشی که از بامداد امروز وارد گیلان شده، از روز یک‌شنبه به‌تدریج گیلان را ترک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه دیلمان امروز با دمای ۱۳ درجه سلسیوس بالای صفر سردترین نقطه استان بود افزود: دمای هوا در برخی از نقاط استان ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ سردتر شده و این ناپایداری‌ها تا روز یک‌شنبه با شدت و ضعف در مناطق مختلف استان، به‌خصوص در نقاط مرکزی و شرقی ادامه دارد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه رکورد کم‌سابقه ۱۷۷ میلی‌متر باران در زمان ۱۰۰ دقیقه در ایستگاه رودسر به ثبت رسیده تصریح کرد: طبق آخرین گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی استان، شهرستان رودسر با ۲۲۲ میلی‌متر، خرجگیل اسالم با ۱۴۲ میلی‌متر، لاهیجان با ۹۴ میلی‌متر، چابکسر با ۶۷ میلی‌متر و آستارا با ۵۵ میلی‌متر به ترتیب دارای بیشترین میزان بارندگی در استان بودند و در کلان‌شهر رشت نیز تاکنون ۳۰ میلی‌متر باران به ثبت رسیده است.

دادرس با اشاره به اینکه دریا فردا نیز مواج بوده و برای فعالیت‌های مرتبط مناسب نیست گفت: با توجه به ماهیت بارش‌های شدید در بازه زمانی کوتاه‌مدت، احتمال آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، رانش و لغزش زمین، شکستن درختان و خسارت به تأسیسات و ابنیه در بعضی از مناطق استان وجود دارد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه از استقرار افراد و تجهیزات در حاشیه و حریم رودخانه‌ها پرهیز شود اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی وقوع بارش‌های رگباری و رعدوبرق تا روز یک‌شنبه مردم از قرار گرفتن در فضای باز و مناطق مرتفع خودداری کنند.

دادرس با بیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد گفت: مسئولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.