جامعه رسانه اسلامی دانشجویان دانشگاه صداوسیما از رئیس سازمان صدا و سیما خواست تا هر چه سریعتر نسبت به انفصال و جایگزینی افرادی که در این سازمان به سن بازنشستگی رسیده‌اند با نیروهای جوان، تازه نفس، نخبه و انقلابی اقدام کند.

درخواست از رئیس رسانه ملی برای جایگزینی نیروهای بازنشسته با جوانان نخبه و انقلابی

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، جامعه رسانه اسلامی دانشجویان دانشگاه صداوسیما طی بیانیه‌ای ضمن تاکید بر لزوم جوان سازی در سازمان صداوسیما اعلام کرد: از ریاست سازمان صدا و سیما می خواهیم با توجه به وجود نزدیک به 200 نفر از افرادی که در رده‌های مدیریتی سازمان به سن بازنشستگی رسیده اند، هر چه سریعتر نسبت به انفصال و جایگزینی آنان با نیروهای جوان، تازه نفس، نخبه و انقلابی اقدام کند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

« پیرانِ مجرب، اگر خسته و بی‌حال نباشند می‌توانند راهنمایی کنند ولی موتور پیش‌برنده‌ی این قطار، شما جوانان هستید»، «اگر کارها را به جوانان نسپاریم پیشرفت نمی کنیم»

رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله­العالی)

جایگاه جوانان و عظمت نقش آنان در شکل گیری، رشد و پیشرفت انقلاب اسلامی و سرافرازی کشور در میدان های مختلف، برکسی پوشیده نیست. از همان زمانی که حضرت روح الله(ره) سربازان خود را از گهواره ها برگزید و زمانی که طفل های در گهواره جوانانی برومند و رشید شدند، توسط آنان رژیم طاغوت را به زیر کشید و نظام اسلامی را شکل و قوام بخشید، مدیریت کشور را به جوانان سپرد و به وسیله همین جوانان جان برکف، فاتح جنگ تحمیلی شد، پس از ایشان خلف صالحش که جوانی زخم خورده و تلخی دوران کشیده بود انقلاب را با اتکاء به نیروی جوان از گردنه های مختلف عبور داده و تا بدین جا رسانده اند، همه و همه نشانگر و مؤید این است که موتور پیش برنده و تپنده انقلاب و کشور جوانان بوده، هستند و خواهند بود.

اهتمام مقام معظم رهبری بر اعتماد به جوانان و سپردن سکان مدیریتی کشور به آن ها امری روشن و واضح است که در انتصابات اخیر ایشان از جمله ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، ریاست سازمان تبلیغات اسلامی، ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، ریاست ستاد کل نیروهای مسلح و... نیز به وضوح قابل مشاهده است و پیشگامی ایشان در این امر حجت را بر سایر دستگاه ها و مسئولان تمام می کند. در این بین سازمان صداوسیما که به فرموده معظم له نقش عظیم مدیریت و هدایت فکری و فرهنگی جامعه را برعهده دارد از اهیمت دوچندانی برخوردار است.

در شرایط کنونی که رسانه به مهم ترین ابزار دشمن علیه ملت ایران تبدیل شده، جامعه جوان ما احتیاج به رسانه ای پویا و فعال دارد که فضای فکری آن با نیازهای جامعه قرابت داشته باشد و بتواند محتوای ناب انقلابی و اسلامی را در قالب های نو، جذاب و اثر گذار ارائه دهد که علی رغم تلاش های صورت گرفته، رسانه ملی در این زمینه توفیقات لازم را کسب نکرده است.

باتوجه به ضعف رسانه ملی در تولیدات عمیق و اثرگذار و از آن سو تولیدات بی کیفیت و سطحی، سپردن آنتن حساس ترین مرکز فکری و  فرهنگی به صاحبان ثروت و غالب شدن نگاه سودجویانه و درآمد محور در سازمان به بهانه همیشگی کمبود بودجه، کم توانی در گفتمان سازی  موردنیاز کشور و عدم توفیق در ترویج سبک زندگی صحیح اسلامی-ایرانی، فاصله گرفتن از هویت ملی-دینی و عدم تولید آثار متناسب با آن، افول انتشارات سروش با وجود نیاز مبرم جامعه به آثار ارزشمند مکتوب، تاثیرپذیری از فضای مجازی بجای جریان سازی و اثرگذاری بر آن،  حجیم و کم تحرک شدن بدنه انسانی این دستگاه و از آن سو تاثیر سوء این حجیم شدن بر رشد هزینه های جاری سازمان و... همه و همه موجب گردیده تا اهمیت بکارگیری نیروهای جوان کارآمد، نخبه و انقلابی در سازمان صداوسیما که قرارگاه مقدم و مرکزی جنگ نرم است را بیش از پیش نمایان دارد و به نظر می رسد قانون جدید منع به کارگیری بازنشستگان علاوه بر الزامی که در اجرای آن وجود دارد فرصتی طلایی برای اصلاح و تزریق خونی تازه در پیکر و تشکیلات سازمان صداوسیما است.

بدین وسیله تشکل دانشجویی «جامعه رسانه اسلامی» ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های معاونان، مدیران و کارکنان رسانه ملی در سالیان گذشته از ریاست محترم سازمان صداوسیما تقاضا دارد با عنایت به سیره امام و رهبری در اعتماد به جوانان و لزوم قانونی این امر و با توجه به وجود نزدیک به 200 نفر از افرادی که در رده های مدیریتی سازمان به سن بازنشستگی رسیده اند، هر چه سریعتر نسبت به انفصال و جایگزینی آنان با نیروهای جوان، تازه نفس، نخبه و انقلابی اقدام نمایند.

این امید می رود که تا قبل از موعد مقرر قانون یادشده معاونان، مدیران و کارکنان مشمول، کناره گیری خویش را اعلام نمایند و خدایی ناکرده در صدد دور زدن این قانون به طرق مختلف برنیایند و ما را مجبور به افشای اسامی در بیانیه بعدی نکنند.

همچنین با توجه به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به دانشگاه صداوسیما بعنوان مرکز آموزش نیروهای رسانه ملی و تأکید ایشان بر این نکته که دانشگاه صداوسیما  باید به جّد به تربیت نیروی انسانی کارآمد برای سازمان بپردازد، لازم است ریاست رسانه ملی ضمن توجه بیش از پیش به این مهم و تقویت و ارتقای علمی و فکری این دانشگاه از خروجی های کارآمد آن در جهت بهبود مدیریت و غنای هر چه بیشتر سازمان استفاده نمایند.

در پایان ما جوانان ایران اسلامی سخن دقیق رهبر عزیزمان را تأیید و تأکید می کنیم که «این ملت و این نسل جدید تصمیم گرفته است که دیگر تحقیر نشود و دنباله‌روی قدرت‌های بیگانه و دشمن نشود. تصمیم گرفته که ایرانِ عزیز را به اوج افتخار و عزت برساند و این توانایی را دارد».

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.