البرز- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج از آغاز انجام عملیات کشت های پاییزه محصولات زراعی کلزا، گندم و جو توسط کشاورزان این شهرستان خبر داد.

۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت کُلزا رفت/تولید بیش از ۳۸۰۰ تن گندم در کرج

مهندس عبدالرضا روشن نژاد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین  اظهارکرد: کشت دانه روغنی کلزا در این شهرستان از اول مهرماه آغاز شده و تاکنون در۸۰ هکتار از مزارع شهرستان، کشت کلزا انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی کرج با اشاره به اهمیت محصولات استراتژیک در سبد غذایی مردم افزود: در راستای سیاست های حمایتی دولت از کشاورزان تاکنون، حدود ۲۵۰ کیلوگرم بذر هیبرید و گواهی شده از ارقام اوکاپی، نپتون و ماراتون تأمین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در سال زراعی گذشته ۲۱۲ تن دانه­ روغنی کلزا در سطح ۸۵ هکتار از مزارع شهرستان برداشت شد.

روشن نژاد با بیان این خبر که امسال برای کشت پاییزه دانه روغنی کلزا در شهرستان کرج ۲۵۰ هکتار برنامه ریزی شده است افزود: با پیگیری های انجام شده تا کنون موفق به انعقاد قرارداد و کشت کلزا به میزان ۸۰ هکتار شده ایم و امید می رود در فرصت باقیمانده، کشاورزان بیشتری را تشویق به کشت این محصول مهم واستراتژیک نموده تا سهم این شهرستان در تأمین بخشی از نیاز استان به دانه های روغنی و رسیدن به خودکفایی در تولید این محصول محقق شود.

روشن نژاد در پایان با اشاره به میزان کشت گندم در شهرستان کرج، اظهار کرد: امسال ۳۸۶۵ تن گندم توسط گندم کاران شهرستان کرج تولید و از این میزان ۲۴۱۰ تن توسط مراکز خرید تضمینی خریداری شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.