البرز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از فعالیت ١٦ سالن سینما در این استان خبر داد و گفت: خوشبختانه فیلم های اکران شده در البرز با استقبال خوب مخاطبان همراه شده است.

۱۶ سالن سینما در البرز فعال است/استقبال ۲۸۰ هزارنفری مخاطبان از فیلم‌های اکران شده

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، ناصر مقدم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اظهار کرد: استان البرز هم اکنون دارای ١٦ سالن سینما مجهز به دستگاه های پخش دیجیتال است و این سالن ها به صورت فعال با ظرفیت ٣٨٤٢ صندلی در حال اکران فیلم های روز سینما هستند.

مقدم در ادامه افزود: سینماهای هجرت با دو سالن، ساویز با سه سالن، فردیس با یک سالن، منظریه با دو سالن که یکی از این دو سالن به بهره برداری رسیده و سینما بهمن، سینما تئاتر ارشاد، مجتمع سینمایی ٩دی هشتگرد، سالن امام علی(ع) نظر آباد و سالن فرهنگسرای غدیر محمدشهر در استان البرز فعالیت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، ضمن اشاره به اهمیت ارتقاء شاخص‌های حوزه فیلم و سینما دراستان خاطرنشان کرد: ٧ سالن سینما نیز در استان در دست احداث هستند که به زودی با برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته در جهت بهره برداری از سالن های سینمایی جدید و افزایش ظرفیت صندلی های سینمایی استان این ظرفیت به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

مقدم در ادامه سینماهای سپنتا با ٤ سالن، دو سالن سینمای پرشین و یک سالن سینمای منظریه را از جمله سالن های در دست احداث در استان البرز برشمرد.

وی همچنین با اشاره به جمعیت و تنوع قومی و فرهنگی استان البرز، به اکران عناوین متعدد فیلم با موضوعات مختلف اشاره کرد و میانگین حضور تماشاگران در سینماهای استان را حدود ٢٨٠ هزار نفر در سال عنوان کرد و اظهار کرد: این استان دارای پیشینه ای غنی از نظر فرهنگی است و مردمان این دیار همواره دوستدار فرهنگ و هنر بوده اند و با توجه به جمعیت استان میزان استقبال رضایت بخش بوده است ولی کافی نیست و تلاش بر این است تا با افزایش ظرفیت صندلی های سینمایی و سایر امکانات استان این حضور گسترده شود و میزان رضایت مردم با سلایق متعدد بالاتر برود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در بحث آسیب شناسی عدم تمایل جوانان به سینما تصریح کرد: گسترش امکانات جدید سمعی و بصری از جمله اینترنت و دانلود فیلم ها در کمترین زمان موجب عدم تمایل جوانان به سینماها شده است که باید راه کارهایی در این زمینه ارائه گردد.

وی تأکید بر اجرای قانون کپی رایت و مقابله با استفاده غیر مجاز از محصولات فرهنگی و سینمایی، بهسازی فضاهای سینمایی، ارائه تسهیلات مناسب به خانواده ها، اکران به روز و همزمان فیلم ها با تهران و تبلیغات مناسب، تولید فیلم های ارزشی و نه صرفا جشنواره ای را از جمله راهکارهای جذب مخاطبان به سینما عنوان کرد.

این مسئول در پایان از تدوین سند چشم انداز در زمینه سینما در استان درآینده نزدیک خبر داد و گفت: امید است در آینده نزدیک بتوانیم امکانات اکران فیلم را در تمام مناطق استان گسترش دهیم و در راستای توسعه سینما، عدالت فرهنگی را برای هم استانی های عزیزمان فراهم آوریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.