همدان –حسن ظفری گفت: طرح آمارگیری روستایی استان همدان همزمان با کشور از ۲۱ مهرماه در استان همدان آغاز و تا ۲۱ ماه آبان ادامه دارد.

آغاز آمارگیری روستایی در استان همدان

 به گزارش خبر نگار قدس آنلاین ،حسن ظفری مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  استان همدان در نشست خبری به مناسبت روز روستا و عشایر اظهار داشت: این طرح در ۲۷۹ روستا با ۴۹۶۵ واحد روستایی با حضور ۵۰ آمارگیر بومی که از نیروهای نظام فنی روستایی هستند اجرا می شود.

 وی بیان کرد: در این طرح آمارگیری روستایی مواردی مانند کالبد روستا، اقلیم آن، نوع سازه‌ها و غیره در قالب ۵۰ سئوال کمی و کیفی از روستاییان پرسیده می شود تا آمار جامعی از روستاهای تعیین شده در این جامعه آماری را در اختیار داشته باشیم. از روستاییان هم تقاضا داریم برای کمک به بهبود وضعیت روستاها آمارگیران را کمک کنند.

 این مقام مسئول در بنیاد مسکن استان همدان گفت:  اگر آمارگیری به واحد مسکونی در این واحد نمونه آماری استان مراجعه کند و ساکنان حضور نداشته باشند آمارگیران موظف هستند تا ۳ بار به آن واحد مسکونی مراجعه کنند پیش بینی می کنیم این آمار گیری در مدت یکماه به پایان برسد.

ظفری اظهار داشت: از روستاییان تقاضا داریم تا با دقت  و حساسیت کامل آمار واحد مسکونی خود را در اختیار آمار گیران قرار دهند تا با  آمار دقیقی که از موقعیت روستا ها بدست می‌آوریم با بهره‌مندی از این آمار برنامه ریزی دقیق‌تری نسبت به گذشته برای توسعه روستا اقدام کنیم.

وی عنوان کرد:  شاخص بهسازی مسکن روستایی در کشور ۴۱ درصد و در استان همدان ۵۴ درصد است. نقاط پر حادثه استان هم به لحاظ فرسودگی واحد ها شمال و جنوب استان است که از زمان آغاز بهسازی واحدها اعتبارهای مناسبی برای این مناطق لحاظ شده است. ۱۱۷ هزار سهمیه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در اختیار استان قرار داده اند که از این تعداد ۱۰۶ هزار واحد تخصیص اعتبار گرفته اند ۹۸ هزار واحد برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند و  بیش از ۹۰ هزار واحد نوسازی و بهسازی واحد های خود را زیر نظر نظام فنی مهندسی روستایی و بنیاد مسکن کامل کرده اند. مبلغ اعتبارات ابلاغی این بخش هم بیش از ۹۸۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.