رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: ۷۰۰۰ مسئول فنی در حوزه دامپزشکی فعالیت می‌کنند اما از یکساعت آینده خودشان خبر ندارند، حقوقی هم که دریافت می‌کنند اصلا متناسب نیست.

دامپزشکان کشور هیچگونه امنیت شغلی ندارند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محمدرضا صفری امروز در مراسم روز ملی دامپزشکی که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، گفت: در حال حاضر هیچ خرد جمعی برای رفع مشکلات وجود ندارد، دانشگاه‌های ما به حل خرید و فروش علم و مدرک تبدیل شده‌اند واز این دانشگاه‌ها به این روشی که ادامه دارد نمی‌توان انتظار رفع مشکلات کشور را داشت.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت:  با بیان اینکه آموزش عالی در حوزه دامپزشکی گرفتاری زیادی دارد، اظهارداشت: ۲۳ دانشکده دامپزشکی در کشور وجود دارد که دانشجویانی که تربیت می‌کنند بسیار بیشتر از نیاز بازار است.

صفری با بیان اینکه دامپزشکان کشور هیچگونه امنیت شغلی ندارند،‌گفت: ۷۰۰۰ مسئول فنی در حوزه دامپزشکی فعالیت می‌کنند اما از یکساعت آینده خودشان خبر ندارند. حقوقی هم که دریافت می‌کنند اصلا متناسب نیست.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دامپزشکی به استناد بند ۵ قانون تاسیس خود، همکار وزارت بهداشت است، گفت: بخش دامپزشکی اکنون متولی کار است و تمام زحمات را این بخش می‌کشد اما وزارت بهداشت بودجه اصلی را می‌گیرد

صفری با بیان اینکه کشور ما با مسائل مختلفی مواجه است که این مسائل نیازمند تغییر هستند، افزود: نیاز به این تغییرات در حوزه دامپزشکی نیز احساس می شود.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور همچنین با بیان اینکه مفهوم با سواد بودن امروز بسیار تغییر کرده است، گفت: امروز با سواد به کسی می‌گویند که بتواند با آموخته‌های خود تغییری در پیرامون خود ایجاد کند

بنابراین دامپزشکان کشور هم باید در این حوزه تغییر جدی ایجاد کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.