سه نفر صیاد حرفه ای پرندگان شکاری که از استانهای بوهشر و گلستان برای صید و قاچاق پرندگان باارزش شکاری در حوزه ی شهرستان درگز فعالیت داشتند شناسایی و دستگیر شدند.

دومین باند حرفه ای صید و قاچاق پرندگان شکاری در درگز متلاشی شد

به گزارش قدس آنلاین، حسین اصلاحی رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز در تشریح خبر فوق افزود : با توجه به گشت و کنترل مکرر در مناطق و رصد عده ای سودجو جهت صید و قاچاق پرندگان شکاری در شهرستان درگز ، تحقیقات گسترده ای در این راستا از سوی مامورین یگان حفاظت محیط زیست درگز صورت پذیرفت و پس از شناسایی کوخط حفر شده ی متخلفین و همچنین مخفیگاه ایشان ، طی یک عملیات ضربتی ، پرسنل یگان حفاظت محیط زیست درگز  موفق به دستگیری صیادان گردیدند .

اصلاحی در ادامه افزود:  مامورین با علم به اینکه صیادی که داخل کوخط مخفی شده ، دارای نگهبان است در پوشش صیاد شبچه ای خود را به وی رسانده و قبل از هر گونه اقدامی وی را دستگیر و از ناحیه ی نامبرده دو بهله دلیجه ، ۴ قطعه کبوتر چاهی ، یک قطعه فاخته و ادوات صید پرندگان شکاری کشف و ضبط گردید . پس از اینکه نامبرده دستگیر شد نگهبانان کوخط به خیال اینکه برای صیاد ایجاد مزاحمت شده به سمت وی حرکت کردند اما نزدیک کوخط که رسیدند متوجه حضور مامورین شدند و در این زمان اقدام به فرار از محل نمودند .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز بیان داشت : در پی فرار متخلفین مامورین اقدام به تعقیب ایشان پرداخته که پس از طی مسافتی موفق به دستگیری ایشان نیز گردیدند .

اصلاحی در ادامه گفت : مخفیگاه متهمین که مورد شناسایی مامورین قرار گرفته بود و خارج از شهر درون یک گاوداری اسکان داشتند با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان درگز مورد بازرسی قرار گرفت که علاوه بر کشف ادوات صید پرندگان شکاری مثل شبچه ، دو قبضه سلاح و هدمانت یک راس قوچ وحشی که متعلق به مالک گاوداری بود کشف و ضبط گردید .

اصلاحی گفت:  در تحقیقات و بازجویی صورت گرفته از متهمین ، به صید یک بهله بالابان و یک بهله لیل اعتراف نمودند

در پایان نیز ضمن تشکر از دوستداران و همیاران محیط زیست از آنها درخواست نمود در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را با شماره تلفن 1540 درمیان گذاشته و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.