معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان با اشاره به کاهش ۶۶ کیلومتری مسیر تهران - شمال با بهره‌برداری از قطعه یک آزادراه تهران - شمال و افتتاح تونل البرز گفت: با بهره‌برداری از تونل البرز ارتفاعات کندوان در مسیر جاده شمال حذف می‌شود.

با بهره‌برداری از تونل البرز ارتفاعات کندوان در مسیر جاده شمال حذف می‌شود

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، منوچهر خواجه دلویی در مراسم اتمام عملیات حفاری تونل شرقی البرز در قطعه دو آزادراه تهران - شمال اظهار کرد: در سال ۸۹، قرارداد حفاری تونل و لاینینگ تونل البرز امضا شد اما عملا از سال ۹۳ کار حفاری شروع شد.

وی با بیان اینکه سازندهای کرج، درود و شمشک و همچنین پیچیدگی‌های زمین‌شناسی این منطقه ساخت تونل را مشکل کرده بود، تصریح کرد: اما با استفاده از توان مهندسان داخلی، این تونل در ۳ قطعه به طول ۶۴۰۰ متر طراحی و اجرا شد.

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان با یادآوری اینکه ساخت منطقه یک آزادراه تهران - شمال طول این محور را ۶۰ کیلومتر کاهش می‌دهد افزود: ساخت تونل البرز نیز ۶ کیلومتر دیگر مسیر را کوتاه خواهد کرد و به این ترتیب ارتفاعات کندوان در مسیر جاده کرج - چالوس حذف می‌شود.

خواجه‌دلویی یکی از ویژگی‌های تونل البرز را ساخت سقف دوم کاذب برای جداسازی هوای پاک از هوای آلوده عنوان کرد و گفت: برای این تونل مجموعه‌ای از جت‌فن‌های دو وضعیتی دمنده و مکنده، همچنین تهویه و اطفاء حریق هوشمند، سنسورهای حساس براساس آخرین استانداردهای اروپایی خریداری و تجهیز می‌شود.

در ادامه همچنین محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان اظهار کرد: اراده مشترک وزارت راه و شهرسازی و بنیاد باعث پایه‌گذاری کار خوبی در کشور شد.

وی ادامه داد: این کار خوب بکارگیری توان مهندسی کشور است و سابقه نداشته تا امروز از توان مهندسی اینگونه استفاده کنیم.

سعیدی‌کیا بیان کرد: آزادراه تهران - شمال یک دانشگاه عملیاتی و اجرایی در راهسازی است. امیدواریم این کار تا انتها ادامه داشته باشد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.