درخواست یک دانشجوی انگلیسی در آلمان برای کرایه محلی برای اقامت به دلیل حجاب وی پذیرفته نشد.

مشکل یک دانشجو برای اجاره خانه در آلمان به خاطر محجبه بودن

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین،  «نورجهان  سالک» دانشجوی انگلیسی است که به دلیل محجبه بودن در محلی که قصد داشت برای اقامت خانه اجاره کند پذیرفته نشد.

شبکه خبری راشاتودی نوشت که این دانشجوی ۲۵ ساله که  برای گذراندن دوره دکترای خود در شهر «هامبورگ» واقع در آلمان  به سر می‌برد، تلاش کرد که خانه‌ای را از شرکت اینترنتی Airbnb  -محلی که افراد خانه‌های خود را در آن اجاره می‌دهند- پیدا کند. اما درخواست وی برای خانه‌ای که انتخاب کرده بود، رد شد. مالک به وی این پیام را داد: « نورجهان من متاسفم اما من دیدم که شما حجاب دارید و فکر نمی‌کنم که (پوشش شما)  با محله ما سازگار باشد.»

نورجهان در پاسخ نوشت: «این واکنش از جانب شما شوکه‌کننده است. اینکه من را بر مبنای یک لباس  که نشانی از احترام است، ارزیابی کنید. من ناراحتم که شما در چنان خانه و محله‌ای زندگی می‌کنید که فکر می‌کنید من را نمی‌توان آنجا پذیرفت.»

یکی از سخنگویان این پایگاه اینترنتی اعلام کرد: «به محض اینکه از وقوع چنین واقعه وحشتناک مطلع شدیم، آن محل را از فهرست اماکن خود حذف کردیم و به مهمان پیشنهاد حمایت کامل دادیم.»

سالک همچنین به پایگاه اینترنتی «بازفید» گفته است که از شرکت Airbnb  عذرخواهی دریافت کرده است و آنها به او مبلغی داده‌اند تا محل دیگری برای خود پیدا کند.

منبع: فارس

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.