یک دیپلمات روسی تایید کرده است که چین، روسیه و کره شمالی چند روز پس از سفر وزیر خارجه کره شمالی به پیونگ یانگ، نشست مشترکی را در مسکو برگزار خواهند کرد.

نشست مشترک چین، روسیه و کره شمالی در مسکو برگزار می‌شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک دیپلمات روسی روز شنبه تایید کرده است که نشست مقام های رسمی روسیه، چین و کره شمالی در مسکو چند روز پس از سفر مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به پیونگ یانگ برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش خبرگزاری تاس روسیه به نقل از سفارت این کشور در کره شمالی اعلام کرد: این رایزنی ها احتمالا متمرکز بر خلع سلاح شبه جزیره کره خواهد بود و همین طور متمرکز بر تلاش هایی برای ارتقای روابط بین سئول و پیونگ یانگ است.

تصمیم برای برگزاری این نشست در شرایطی است که وزیر خارجه آمریکا قصد دارد امروز یکشنبه به کره شمالی سفر کند. پامپئو ابراز امیدواری کرده است که این سفر گام مهمی در راستای اعتمادسازی و خلع سلاح کره شمالی باشد.

روسیه در شرایطی میزبان این نشست خواهد بود که ایالات متحده ماه گذشته مسکو را به لطمه زدن به کمپین حداکثر فشار علیه کره شمالی متهم کرده است. چین و روسیه در ماه سپتامبر پیشنهاد کاهش تحریم ها علیه کره شمالی را مطرح کردند.

سفارت روسیه افزود: 8 اکتبر (دوشنبه) مذاکرات و رایزنی های دوجانبه در سطح معاونان وزیر خارجه در مسکو برگزار خواهد شد، در این نشست چو سون هوی معاون وزیر خارجه کره شمالی شرکت خواهد داشت. روز سه شنبه 9 اکتبر نیز مذاکرات سه جانبه بین معاونان وزیر خارجه روسیه، کره شمالی و چین برگزار می شود.

وانگ ئی وزیر خارجه چین در نشست مجمع عمومی سازمان ملل از ایالات متحده خواست تا تحریم های اقتصادی علیه کره شمالی را کاهش دهد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.